۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

دست‌یابی به تمدن، فناوری و اقتصاد پویا بدون ابزارها و سلاح‌های امنیتی امکان‌پذیر نیست/ حفظ و گسترش زبان فارسی باعث تحکیم هویت و وحدت ملی می شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۶
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: قرآن و پیامبر به ما سفارش کرده‌اند که سلاح خود را زمین نگذارید و دست‌یابی تمدن، فناوری و علم و اقتصاد پویا بدون ابزارها و سلاح‌های امنیتی امکان‌پذیر نیست.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: یکی از سرمایه های ارزشی یک کشور زبان آن کشور است؛ زبان یک کشور عامل پایداری و نماد وحدت ملی و نشان هویت آن ملت و مایه اعتماد به نفس است.
وی در ادامه تصریح کرد: زبان فارسی زبانی است که روزگاری از قلب قسطنطنیه دیروز و استانبول امروز تا شبه قاره هند به عنوان زبان رسمی مطرح بود و متأسفانه انگلیسی ها وقتی به هند وارد شدند اولین کاری که انجام دادند زبان فارسی را از اعتبار انداختند .
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: متاسفانه هم اکنون در کشور با غرب زدگانی مواجهیم که افتخارشان این است فارسی را به زبان لاتین بنویسند و یا اصطلاحات دیگر زبانهای خارجی را در ادبیات و محاورات روزمره به کار ببرند.
وی همچنین تصریح کرد: این موارد نشان فقدان هویت است و باید بدانیم نماد وحدت ملی ما و هویت ایرانی بودن ما زبان فارسی ماست .وی با اشاره به اهمیت توجه به تجربه جنگ تحمیلی افزود: نکته اصلی در نگاه به جنگ تحمیلی آن است که دشمنان ما هیچ تغییری نکرده‌اند و دشمنی آن‌ها بیشتر هم شده است اما عده‌ای می‌گویند عصر حاضر عصر گفتمان بوده و دوره موشک تمام‌شده است و ایران را با کشورهای شکست خوره جنگ جهانی مقایسه می‌کنند.
امام‌جمعه شیراز با اشاره به تجربه کشورهای شکست خورده جنگ جهانی بیان کرد: ژاپن، آلمان و کره جنوبی سلاح خود را زمین نگذاشتند بلکه سلاح آن‌ها را گرفتند و قرآن و پیامبر به ما سفارش کرده‌اند که سلاح خود را زمین نگذارید و دست‌یابی به تمدن، فناوری، علم و اقتصاد پویا بدون ابزارها و سلاح‌های امنیتی امکان‌پذیر نیست.         
کد مطلب : ۱۵۲۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما