۰
plusresetminus
واکنش ارتش سوریه به تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی؛

پیام دمشق به تل‌آویو؛ هرگز اجازه تشکیل حلقه امنیتی در این منطقه را برای تروریست‌ها نخواهد داد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
واکنش ارتش سوریه به تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به مواضع ارتش این کشور در بلندی‌های جولان، حکایت از آن داشت که دمشق برای تل‌آویو حامل این پیام است که هرگز اجازه تشکیل حلقه امنیتی در این منطقه را برای تروریست‌ها نخواهد داد.
پیام دمشق به تل‌آویو؛ هرگز اجازه تشکیل حلقه امنیتی در این منطقه را برای تروریست‌ها نخواهد داد
به گزارش حافظ نیوز،صهیونیست‌ها علاوه بر اینکه از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه حمایت می‌کنند و حتی مجروحان آنها نیز در بیمارستان‌های این رژیم مداوا می‌شوند، جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس، روز گذشته به خاک سوریه تجاوز و مواضع ارتش سوریه را در بلندی‌های جولان بمباران کردند. پدافند هوایی سوریه نیز در واکنش به تجاوز غافلگیرانه‌ این رژیم اشغالگر با شلیک دو فروند موشک‌ زمین به هوا، جنگنده إف 16 و پهپاد جاسوسی آن را در جنوب سوریه سرنگون کرد.
تحلیلگران بر این باورند که واکنش اخیر ارتش سوریه در پی تجاوز اخیر صهیونیست‌ها که طی دو هفته اخیر بیش از پنج مرتبه تکرار شده‌است، حاوی پیام‌های سیاسی و نظامی به تل‌آویو است.
از طرفی تروریست‌های مورد حمایت رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه منتقل شده‌اند و عملیاتی را علیه مواضع ارتش سوریه در حومه شمالی قنیطره انجام دادند. بنابراین رژیم صهونیستی مرحله سیاسی و نظامی جدیدی را در سوریه قبل از برقراری آتش‌بس توافق شده بین روسیه و آمریکا آغاز کرده‌است.
درگیری بین سوریه و رژیم صهیونیستی روز گذشته به سطح بی‌سابقه‌ای وارد شد. چرا که پدافند هوایی سوریه جنگنده اف 16 و پهپاد شناسایی این رژیم را به‌دنبال بمباران مواضع توپخانه‌ای ارتش سوریه در پایگاه «تل‌الشحم» واقع در جنوب شهرک «سعسع» هدف قرار داد.
این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی با حملات توپخانه‌ای و هوایی مواضع ارتش سوریه را در بلندی‌های جولان به بهانه اینکه چندین فروند موشک از جانب ارتش سوریه به داخل جولان اشغالی شلیک شده‌است، هدف قرار می‌دهد. رژیم صهیونیستی همچنین چندین مرتبه مواضع ارتش سوریه را در اطراف فرودگاه دمشق به بهانه انتقال سلاح از سوریه به لبنان بمباران کرده‌است.
رژیم صهیونیستی در طول 2 هفته اخیر بیش از پنج مرتبه مواضع ارتش سوریه را در اطراف شهرک «خان أرنبة» و شهر «البعث» هدف قرار داده‌است. به نظر می‌رسد که واکنش اخیر سوریه نسبت به تجاوز صهیونیست‌ها مفصل خواهد بود هرچند این کشور جنگ‌زده وارد اجرای یک آتش‌‌بس شده‌است؛ آتش‌بسی که حمله علیه جبهه‌النصره را متوقف نساخته‌است. جبهه‌النصره‌ای که هیکله نظامی گروه‌های مسلح تروریستی موسوم به «جیش الفتح» است.
از سرنگونی جنگنده تا تکذیب صهیونیست‌ها
ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده «إف 16» و یک فروند پهپاد شناسایی رژیم صهیونیستی را در غرب سعسع با شکلیک موشک زمین به هوا سرنگون کرد؛ این درحالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز سرنگونی هر نوع جنگنده این رژیم را در قنیطره تکذیب کرد.
اما در همین خصوص یک منبع نظامی به «الاخبار» گفت: پهپاد شناسایی از نوع (skylark) بود که بر فراز مواضع ارتش در سعسع پرواز می‌کرد و به‌ وسیله موشک‌های زمین به هوا در منطقه نزدیک به این شهر سرنگون شد. جنگنده إف 16 نیز در منطقه بین شهرک «بیرعجم» و «بریقة» در جنوب قنیطره که تحت سیطره جبهه‌النصره است، توسط ارتش سوریه ساقط شد.
این منبع در ادامه افزود: جنگنده رژیم صهیونیستی که در آسمان سوریه در قنیطره پرواز می‌کرد، بوسیله موشک‌های زمین به هوا از نوع «اس 200» که از مواضع ارتش سوریه در استان السویداء هدف قرار گرفت و در جنوب قنیطره سقوط کرد.
تحلیلگران بر این باورند، تصمیمی که رژیم اشغالگر قدس روز گذشته گرفت، یک تصمیم سیاسی بود، اسرائیل در سایه برقراری آتش‌بس در سوریه به دنبال ایفای نقش است. این رژیم تلاش می‌کند، بعد از آمریکا که به خاطر آتش‌بس از حمایت خود نسبت به تروریست‌ها تا حدودی عقب‌نشینی کرده‌است، نقش پوشش میدانی جبهه‌النصره را به جای آمریکا ایفا کند.
اما پاسخ سوریه به جنگنده‌های اسرائیلی متضمن پیامی است که این کشور هرگز حمایت اسرائیلی‌ها از جبهه‌النصره را تحمل نخواهد کرد؛ النصره‌ای که زمینه را برای نفوذ صهیونیست‌ها به منطقه فراهم می‌کند.
آنچه مورد تاکید است، این است که واکنش دمشق نقطه عطف مهمی در روند مبارزه محور مقاومت با رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با گرو‌ه‌های تکفیری و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها ایجاد خواهد کرد.
برخی از منابع سوری تجاوز اخیر اسرائیل به خاک سوریه را با تلاش آنها در تشکیل منطقه«حائل» در جنوب سوریه که تحت تصرف گروه‌‌های تروریستی مورد حمایت اسرائیل است، مرتبط می‌دانند که مثل حلقه امنیتی در جنوب لبنان است.
در نهایت رژیم اشغالگر قدس در صدد است در عملیات مبارزه با داعش از صحرای سینا گرفته تا جنوب سوریه موقعیتی برای خود فراهم کند. گزارش‌هایی در خصوص عملیات آمریکایی و اردنی به کمک ارتش آزاد برای از بین بردن داعش در اردوگاه یرموک در مرز اردن و جولان اشغالی وجود دارد، که نشان می‌دهد اسرائیل تلاش می‌کند در هر عملیاتی علیه داعش مشارکت کند تا خود را برای مرحله ما بعد داعش در مرزهای جولان آماده کند.
کد مطلب : ۱۵۱۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما