۰
plusresetminus
معاون سازمان برنامه و بودجه فارس:

سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کاهش هزینه ها را به دنبال دارد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۵
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان فارس، سوم مهرماه را زمان آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در تمام نقاط کشور از جمله فارس دانست و گفت: انجام این سرشماری به شکل اینترنتی کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن کاهش هزینه ها را به دنبال دارد
عبدالحمید سنگی،گفت: سرشماری حضوری هم زمان بر و هم پرهزینه است در حالی که در سرشماری اینترنتی این کار با کمترین هزینه و در زمان بسیار محدودی انجام می شود.
وی ادامه داد:دراین روش یکی ازاعضای خانواده که اطلاعات و آشنایی بیشتری نسبت به استفاده ازاینترنت داردمی تواند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز عبور، نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کند.
او اظهار کرد: پس از تکمیل پرسشنامه و تایید نهایی، یک کد آماری در اختیار فرد پاسخگو قرار داده می شود که این کد باید به دقت حفظ و نگهداری شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: آن دسته از خانوارهایی که از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت می کنند در زمان مراجعه ماموران سرشماری تنها کافیست که کد آماری که از طریق سیستم دریافت کرده اند را در اختیار مامور سرشماری قرار دهند و نیازی به ارائه هیچ اطلاعات دیگری نیست.
وی از شهروندان تقاضا کرد که حتی المقدور اطلاعات خانوار خود را از طریق اینترنت و به شکل دقیق و صحیح ثبت کنند.
سنگی اظهار کرد: برای فراهم کردن شرایط بهتر دسترسی مردم به اینترنت خصوصا در روستاها هماهنگی هایی با خانه های بهداشت و دفاتر خدمات آی.سی.تی روستایی انجام گرفته که مردم با مراجعه به آنها می توانند نسبت به ثبت اطلاعات اعضای خانواده خود اقدام کنند.
او ادامه داد:همچنین درمدارس نیزبا ارائه کارت همیار دانش آموز به دانش آموزان، از آنها خواهیم خواست که خانواده های خود را تشویق و ترغیب کنند تا در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت و اطلاعات خود را در سامانه سرشماری ثبت کنند.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی از سوم مهرماه 95 آغاز می شود و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.
همچنین انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری نیز از 25 مهر تا 25 آبان 95 انجام خواهد شد.
نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 انجام شد.
از سال 1335 تا 1385 سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر 10 سال یک بار اجرا می شد که در سال 1386 و براساس مصوبه هیات وزیران، فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال کاهش یافت.
هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 انجام شد.

 
کد مطلب : ۱۵۱۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما