۰
plusresetminus
دادستان سابق تهران،

آقای مرتضوی! گمان نمی کنید برای پشیمانی و عذرخواهی خیلی دیر شده است؟!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۷
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، در سومین جلسه رسیدگی به حادثه کهریزک تهران طی نامه ای خطاب به دادگاه اعلام کرد و در واقع، پس از قریب هفت سال از آن روزهای تلخ، ابراز ندامت و شرمتدگی کرده و از ملت شریف ایران عذرخواهی نمود.
آقای مرتضوی! گمان نمی کنید برای پشیمانی و عذرخواهی خیلی دیر شده است؟!
به گزارش حافظ نیوز،سرویس سیاسی "در رابطه با واقعه خونبار تیرماه 88 و فاجعه کهریزک که متعاقب فتنه بزرگ و توطئه پس از انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست، به عنوان دادستان وقت تهران عمیقا ابراز تأسف و اعتذار می‌نمایم و از مقام شهیدان مظلوم این حادثه جوادی‌فر، روح‌الامینی و کامرانی طلب پوزش نموده و علو درجات آنها را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم... در این وقایع خونبار امام شهیدان روحشان آزرده و قلب رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرور ایران عموما و خانواده‌های داغدار خصوصا مکدر و جریحه‌دار گردید که به راحتی قابل التیام نمی‌باشد... لذا اینجانب به سهم خود از محضر مقدس امام زمان، که صاحب اصلی انقلاب می‌باشند، روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهیدان، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانواده های این عزیزان صمیمانه پوزش طلبیده و ابراز تأسف و تأثر و اعتذار دارم و امیدورام این اعتذار و دلجویی بتواند مرهمی بر این زخم و التیامی بر این داغ باشد.... اینجانب به عنوان دادستان وقت تهران در پیشگاه خداوند و وجدان خود از وقوع این حادثه هولناک اگرچه خداوند باریتعالی عالم است، در شکل‌گیری آن هیچ عمدی نبوده، ابراز شرمندگی می‌کنم.“
اینها عباراتی است که سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، در سومین جلسه رسیدگی به حادثه کهریزک تهران طی نامه ای خطاب به دادگاه اعلام کرد و در واقع، پس از قریب هفت سال از آن روزهای تلخ، ابراز ندامت و شرمتدگی کرده و از ملت شریف ایران عذرخواهی نمود.
سوال این است که آقای مرتضوی! گمان نمی کنید برای عذرخواهی خیلی دیر شده و دیگر کار از کار گذشته؟!
در این مملکت فتنه ای برپا شد که مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را هدف گرفته بود؛ چشم جهان نظاره گر حوادث تهران بود و همه منتظر بودند درایت و تدبیر نظام را ببینند. در این میان، خبر فوت سه متهم جوان در بازداشتگاه کهریزک خبری نبود که به این سادگی ها قابل باور باشد.
اما ورود رهبر انقلاب به این ماجرا و دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و فرمان برخورد با عوامل مسبب این فاجعه، نشان می داد فاجعه ای به وقوع پیوسته؛ فاجعه ای که نظام اسلامی باید تا انتها پای عواقبش بایستد. در روزهایی که بسیاری از رسانه های خارجی و اپوزسیون داخلی تلاش می کردند اتهام قتل را به نظام  نسبت دهند، عملکرد قاضی مرتضوی بهانه ای شد در دست ضد انقلاب که تا سالها با استناد به آن، به جمهوری اسلامی اتهام وارد کنند و مردم را نسبت به نظام بدبین کنند. فراتر از همه اینها، با خون به ناحق بر زمین ریخته شده جوانان متهم این حادثه چه کنیم؟ آیا می توان دوباره حیات را به آنها بازگرداند و آنها را زنده کرد؟ آیا می توان داغ خانواده های آنها را برطرف کرد؟
این درست که عاملان برپایی و استمرار فتنه، این جوانان را به اشتباه انداختند، این درست که بازداشت آنها شاید مطابق عدل و قانون بوده، اما چگونه می توان پذیرفت متهمانی که در بازداشت موقت به سر می برند ناگهان مرحوم شوند؟ آقای مرتضوی برای عذرخواهی و پشیمانی خیلی دیر شده! گرچه اعتبار نظام اسلامی پس از فتنه 88 مجددا ترمیم شد و اعتماد عمومی نیز بیش از گذشته بازگشت اما نباید فراموش کرد که آب رفته به جوی باز نمی گردد! و این عذرخواهی دیرهنگام هیچ چیز را عوض نمی کند.
مرتضوی ها یادشان باشد که این انقلاب از بابت عملکرد آنها چه صدماتی دیده است.
نویسنده: محمد هادی صفایی
کد مطلب : ۱۵۱۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما