۰
plusresetminus
نخستین واکنش ها به یک اقدام جنجالی در شیراز؛

برخورد نامناسب با برادران افغان هرچند غیر قانونی به کشور وارد شده باشند موجب تاثر ملت می شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۳
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز طی بیانیه ای اعلام داشت: اقدام اخیر نیروی انتظامی شهر شیراز در برخورد نامناسب با برخی از این برادران، موجب تأثر شدید ملت ما شد.
اتباع افغان در قفس
اتباع افغان در قفس
به گزارش "حافظ نیوز" اقدام پلیس شیراز در به نمایش گذاشتن اتباع خارجی بازداشت شده در وضعیتی مشابه قفس در کنار کشفیات غیرقانونی نظیر مشروبات الکلی و مواد مخدر، و انتشار این تصاویر در رسانه ها بازتاب منفی شدیدی در بین افکار عمومی و به ویژه در میان رسانه های کشور افغانستان به همراه داشته است.
در همین راستا، یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز در یکی از نخستین واکنش های رسمی صورت گرفته نسبت به این واقعه، اقدام به صدور بیانیه ای کرده است.
متن بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در این باره که در اختیار پایگاه خبری تحلیلی
"حافظ" قرار گرفته به شرح زیر می باشد:
«ایران و افغانستان از دیرباز به دلیل اشتراک های متعدد اعتقادی، فرهنگی و تاریخی با یکدیگر در ارتباط بوده اند و ملت شریف ایران همیشه با این همسایه خود با حسن برادری و مهمان نوازی برخورد کرده است. این ریشه های مشترک دینی و فرهنگی و زبانی، فرصت کم نظیری را مهیا می کند تا در این منطقه پرآشوب و درین چندپارگی دنیای اسلام، با اتخاذ تصمیم های مهم حکومتی، اتحاد این دو ملت هرچه بیشتر شود؛ این اتحاد علاوه بر جنبه مهم اتحاد اسلامی می تواند پاسداری و حراستی از میراث گران بهای فرهنگ و ادبیات این دو ملت نماید و در عرصه بین المللی نیز منطقه را در برابر تهدیدات خارجی مستحکم تر کند.
از طرفی ملت مسلمان ایران و خاصه مردم مهمان نواز شیراز، سال هاست با برادران افغان خود با احترام کامل، در یک زیست مسلمانانه در کنار هم زندگی و تعامل و همکاری دارند.
 اقدام اخیر نیروی انتظامی شهر شیراز در برخورد نامناسب با برخی از این برادران، موجب تأثر شدید ملت ما شد. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به عنوان بخشی از بدنه جریان دانشجویی که عدالت خواهی واقعی را از وظایف اصلی خود می داند، از مسئولان خاطی می خواهد که در اسرع وقت، مراتب عذرخواهی خود را نسبت مردم غیور افغانی ابراز نمایند.
همچنین از مسئولان ذیربط می خواهیم که نسبت به مسائل اتباع خارجی خصوصاً اتباع افغانی از جمله مسئله تحصیل، اشتغال، مهاجرت های قانونی آنان اهتمام ویژه نمایند و با اتخاذ تصمیم های صحیح، مانع از هرگونه بی احترامی به این همنوعان محترم شوند.»

 
کد مطلب : ۱۵۱۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما