۰
plusresetminus
معاون استاندار فارس:

طرح های نوین آبیاری در 30 هزار هکتار از اراضی فارس در حال اجرا است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: علاوه بر تصمیم هایی که شورای عالی آب کشور برای حل مشکل کم آبی در استان فارس اتخاذ می کند، اجرای هفت هزار هکتار کشت گلخانه ای با محوریت 29 شهرک کشاورزی و گلخانه ای در شهرستان های استان در حال مطالعه است.
طرح های نوین آبیاری در 30 هزار هکتار از اراضی فارس در حال اجرا است
به گزارش حافظ نیوز، یدالله رحمانی سه شنبه در دومین همایش برنامه ریزی کشت پاییزه استان فارس افزود: هیچ محدودیتی از نظر منابع مالی برای پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه ای در کشور وجود ندارد.
وی اظهار کرد: بنا بر هدفگذاری صورت گرفته، در برنامه ای پنج ساله 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس از سیستم های آبیاری نوین بهره مند می شود که در سال 94 افزون بر 28 هزار و 200 هکتار از برنامه ریزی محقق شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: امسال نیز طرح های نوین آبیاری در 30 هزار هکتار از اراضی فارس در حال اجرا است.

** تشکیل نخستین جلسه کمیته تخصصی شورای عالی آب کشور با موضوع فارس
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بررسی مسائل کم آبی استان فارس در دستور کار شورای عالی آب کشور قرار گرفته است، گفت: با این هدف، نخستین جلسه کمیته تخصصی این شورا با حضور استاندار فارس و مدیران وزارتخانه های مرتبط روز دوشنبه 15 شهریور برگزار شد که استاندار فارس خبرهای خوبی از این نشست خواهند داشت.
وی اظهار کرد: در پایان جلسه های کمیته تخصصی، پیشنهاد مشترکی توسط وزیر نیرو و استاندار فارس برای حل مشکل کم آبی فارس روی میز شورای عالی آب کشور قرار می گیرد.

**تسهیلات رونق تولید به 108 طرح و واحد تولیدی در فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتاد و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در روز دوشنبه 15 شهریور جاری در شهرستان استهبان گفت: مشکلات 514 واحد و طرح تولیدی غیرفعال در این کارگروه مطرح شده است که از این تعداد، مشکلات 260 واحد یعنی 51 درصد مشکلات حل شده است و تلاش برای حل مسائل دیگر واحدها و طرح ها نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی دولت برای رونق تولید گفت: استان فارس در جذب اعتبارات از این محل در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است و 108 طرح تسهیلات به ارزش افزون بر یک هزار و 560 میلیارد ریال را جذب کرده اند.
همایش برنامه ریزی کشت پاییزه استان فارس صبح سه شنبه با محور آب، مکانیزاسیون و نهاده های کشاورزی در محل نمایشگاه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس واقع در کیلومتر پنجم جاده شیراز مرودشت آغاز به کار کرد.
دراین همایش که به مدت چهار روز و تا 19 شهریور جاری ادامه دارد، دستاوردهای شرکت های داخلی در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و بذر، کود و سم در قالب نمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، در این همایش چهار روزه، محققان و مدرسان دانشگاهی و کشاورزان پیشرو، راهکارهای ارتقای تولید محصولات کشاورزی را به کشاورزان آموزش می دهند.
کد مطلب : ۱۵۱۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما