۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز:

مردم خواستار احداث زیرساختهای فرهنگی هستند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۴
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بسیج وابسته به هیچ جناح و باندی نیست و بزرگترین ظلم این است که بسیج را جناحی تصور کنیم.
مردم خواستار احداث زیرساختهای فرهنگی هستند
به گزارش حافظ نیوز،محمد رضا هاجری عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: بسیجی که امروز در عراق، سوریه و یمن به الگوی بی‌بدیل بیداری اسلامی و مقاومت در برابر استکبار تبدیل شده دستاوردی است که به یمن انفاس قدسی حضرت امام پا گرفت و این لشگر مخلص خدا شرق و غرب را متحیر ساخته است.
وی افزود: امام بزرگ‌ترین افتخار خود را بسیجی بودن می‌دانست و آرزو می‌کرد با آنان محشور شود و سردار نقدی اخیرا عنوان کرد بسیج در آستانه 30 میلیونی شدن است و بسیج 30 میلیونی یعنی تمام اصناف، اقشار، اساتید، دانشجویان، کارگران و زنان و مردان ایران اسلامی در آن حضور دارند و چنین تشکل فراگیری، متعلق به هیچ جناح و حزبی نیست.
هاجری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد بودجه‌های فرهنگی صرف سخت‌افزار می‌شود و البته ما به این مسأله نقد داشتیم اما در نظرسنجی انجام شده مردم خواستار احداث این زیرساخت‌های فرهنگی بودند.
این عضو شورا یادآور شد: تعداد فرهنگسراهای شهرداری شیراز از تمام مراکز متولی فرهنگی بیشتر است و سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و باغ‌های خانواده متعدد توسط شهرداری راه‌اندازی شده و  کل بوستان ولیعصر باغ موزه دفاع مقدس خواهد شد و علاوه بر آن موزه انجمن شهر و نگارخانه آن به زودی افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به این که سالانه بیش از 150 میلیارد تومان برای حوزه‌های فرهنگی و گردشگری هزینه می‌شود، بیان کرد: بزرگ‌ترین اکوپارک خاورمیانه در پارک 570 هکتاری احداث می‌شود و اقدامات متعدد در بام شیراز و کوشک میدان جریان دارد و فضای سبز متعدد دیگر نیز در دست ساخت است .
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز گفت: در حوزه‌های ترافیکی هیچگونه بی عدالتی و پایین شهر و بالا شهر نداشته‌ایم و در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به تحویل اتوبوس و نیاز منطقه اتوبوس وارد ناوگان شده و اتوبوس های زودتر بکارگیری شده زودتر فرسوده شده‌اند و فرسودگی به سبب زمان ورود است.
احمد رضا نقیب زاده افزود: در بحث ایستگاه‌های اتوبوس نیز نیمی از ایستگاه‌ها دارای سرپناه نبودند که 700 ایستگاه اتوبوس تامین و در شهر مکان‌یابی و مستقر شد و اکنون این کار در تمام شهر شیراز در حال انجام است.
وی ادامه داد: بر اساس قرارداد 286 اتوبوس وارد ناوگان می‌شود که در مرحله نخست دو دستگاه اتوبوس نمونه وارد شهر شیراز می‌شود و طی یک دوره فعالیت آزمایشی تست می‌شود و شهرداری به سازنده اعلام رضایت می‌کند.
نقیب‌زاده ابراز داشت: در حال حاضر این دو دستگاه نمونه که از چین ارسال شده در گمرک بندرعباس است و امیدواریم خیلی زود به شیراز آمده در ناوگان مستقر شوند و فعالیت آزمایشی را طی کنند تا بعد از تایید 100 دستگاه اتوبوس به شهر شیراز وارد شود و تا پایان فعالیت خود را در ناوگان آغاز کنند.
مظفر مختاری دیگر عضو شورا اقدامات انجام شده شورای چهارم در راستای ایجاد فضاهای مفرح و نشاط و شادی برای شهروندان و مشارکت شورا در مراسم و مناسبت‌ها و برگزاری برنامه‌های ارتحال حضرت امام و تشویق مردم به برگزاری شعائر الله مورد اشاره قرار داد.
محمد تقی تذروی رئیس کمیسیون تلفیق شورا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد توازن خدمات شهری گفت: خریداری دستگاه‌ها و خودروهای جدید برای جمع‌آوری زباله به تعادل و توازن بین تمام مناطق صورت پذیرفته است.
وی در مورد سوال خبرنگاران پیرامون واگذاری زمین برای فعالیت پایگاه‌های مقاومت افزود: شورا از تمام اقدامات فرهنگی حمایت کرده و با توجه به کارکرد بسیج در این زمینه تفاهمی برای واگذاری 45 قطعه زمین مطرح شد که البته پیگیری صورت نگرفت و همچنان در مرحله اخذ مراحل تصویب و تایید است.
محمد حق نگر نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا اظهار داشت:  سرمایه‌گذاری که شورا در بحث قطار شهری کرده بی سابقه بوده و در فعالیت‌های اجتماعی نیز اقدامات بسیاری انجام شده که نتایج  آن در سال آتی دیده خواهد شد.
محمود رضا طالبان دیگر عضو شورا از تدوین کتاب قانون شورای شهر شیراز خبر داد و گفت: این کتاب شامل مصوبات به تصویب رسیده و بررسی شورای شهر است و نشان می‌دهد کمتر از 10 درصد مصوبات شورا اجرایی نشده که البته دلیل آن را از شهرداری خواستار شدیم و مقرر شد معاونان گزارشی به شورا ارائه کنند.
رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران شورا راه‌اندازی موکب فارس در پیاده‌روی بزرگ اربعین در مرز شلمچه را از افتخارات شورا و شهرداری دانست و آن را بسترسازی در راستای جذب زائران و توریست‌های حوزه پزشکی عراق و کشورهای شیعه‌نشین دانست.
کد مطلب : ۱۵۰۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما