۰
plusresetminus
عضو شورای انجمن شعر بسیج هنرمندان فارس مطرح کرد

نجاتی : انقلاب اسلامی امکان داد به بانوان شاعر که با حفظ ارزش های خوداقدام به ارائه شعر و هنر کنند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
عضو شورای انجمن شعر بسیج هنرمندان فارس گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران رشد شاعران زن بسیار بالا بوده که از تأثیرات انقلاب اسلامی بر جامعه است.
نجاتی : انقلاب اسلامی امکان داد به بانوان شاعر که با حفظ ارزش های خوداقدام به ارائه شعر و هنر کنند
به گزارش حافظ نیوز،پروانه نجابتی در حاشیه برنامه «نقد و معرفی آثار شاعران متعهد و برتر استان فارس» در شیراز اظهار داشت: جلسه‌های نقد یکی از نیازهای جامعه ادبی بوده و این نشست‌ها عامل شکوفایی و محلی برای دیده شدن آثار هنری شاعران است و با تمام نقدها و چالش‌هایی که پیش روی شاعر قرار می‌گیرد اما این جلسه‌ها محلی است که شاعر تأثیر کار خود را می‌بیند.
عضو شورای انجمن شعر بسیج هنرمندان فارس تصریح کرد: من سال 1384 پژوهشی پیرامون شعر بانوان استان فارس انجام دادم و جامعه آماری نشان می‌دهد که پس از انقلاب اسلامی ایران رشد شاعران زن بسیار بالا بوده که از تأثیر انقلاب بر جامعه و بانوان است.
وی با اشاره به جایگاه شعر زنان خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب فقط بانوانی می‌توانستند رشد کنند که برخی ارزش‌ها و ساختارها را در نظر نگیرند اما انقلاب اسلامی این امکان را به شاعران داد که آن‌ها با حفظ ارزش‌های خود اقدام به ارائه شعر و هنر کنند.
این مسؤول افزود: هنر و هنرمند باید خود ماندگار باشد و شاعران بزرگی مانند حافظ خود ظهور کردند و کسی برای آن‌ها تلاش نکرده و حافظ با تلاش خود به چنان جهان‌بینی می‌رسد که یک شاعر آلمانی شیفته اشعار او می‌شود.
نجاتی تصریح کرد: شعر انقلاب ظرفیت‌های بسیاری دارد که ما باید از آن نهایت استفاده را بکنیم چراکه انقلاب اسلامی تحول بزرگی در حوزه اجتماع ایجاد کرده و من حدود 21 سال است که انجمن شعر دارم و امیدوارم در این مدت چندنفری را با روحیات خود و این ارزش‌ها تربیت‌کرده باشم.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز نیزگفت: کتاب «در آشیان چکاوک» شامل شعرهای یک سال اخیر من بوده و جلسه‌های نقد آثار شاعران حداقل نتیجه‌ای که دارد این است که شاعر با نقاط ضعف خود آشنا می‌شود و به اصلاح خود می‌پردازد.
غلامرضا کافی بیان کرد: یکی از راه‌های ثبت تاریخ و حوادث یک کشور شعر است و اگر شعر و ادبیات مکتوب کاربردی نباشد به جامعه خود کمک شایانی نمی‌کند اما اثر هنری به‌حتم برای هدایت‌گری نیست و می‌تواند فقط نماد فرهنگ‌وری باشد.
این شاعر برجسته کشور ادامه داد: شعر انقلاب جریانی پویا بوده و برای مثال این جریان در شیراز در مقابل جریان‌های فکری دیگر و کمتر همگرا حضور پررنگی دارد و برخلاف بسیاری از جریان‌های فکری دیگر دارای فرآیند نسل‌سازی است.
وی در پایان افزود: زبان شعرهای من آسان، روزمره و روزنامه‌ای نیست و درشتی و محکمی کلام در آن‌ها سبب شده این اشعار زیرمجموعه شعرهای حماسی قرار گیرد و این‌گونه زبان ناشی از روحیات شخصی است.
کد مطلب : ۱۵۰۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما