۰
plusresetminus
معاون دادگستري فارس اعلام كرد:

فارس پيشتاز طرح ابلاغ الكترونيك

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۳
اجرايي شدن طرح ابلاغ الكترونيك در استان فارس سابقه‌اي 10 ساله دارد و قبل از آنكه اين طرح در سطح ملي مصوب و انجام آن الزامي شود، دادگستري فارس آن را اجرا كرده بود.
فارس پيشتاز طرح ابلاغ الكترونيك
به گزارش حافظ نیوز،سال هفته اول بهمن ماه سال 85، طرح ابلاغ الكترونيكي براي اولين بار در كشور، در مجتمع قضائي ملاصدرا در شيراز، اجرايي شد. طرحي كه يك‌سال تداوم داشت و منجر به ارتقاء سطح رضايت‌مندي مردم از انجام فرآيند قضايي در اين مجتمع شده بود.
عبدالنبي نجيبي، معاون قضائي دادگستري استان فارس كه آن روز، پنجم بهمن‌ماه سال 85، در مراسم آغاز طرح، روند را براي خبرنگاران تشريح كرده بود، امروز هم در همين جايگاه گفت: در سال 85 دادگستري فارس طرح لوكالي را براي تسهيل فرآيند دادرسي، طراحي و اجرا كرد.
نجيبي اضافه كرد: اين طرح كه در قالب يك اقدام محلي طراحي شده بود،‌ تنها در مجتمع قضائي ملاصدرا به عنوان يكي از مجتمع‌هاي بزرگ قضائي فارس، اجرايي شد.
معاون قضائي دادگستري فارس گفت: در آن زمان و به دليل اينكه در مباني قانوني اجراي طرح ابلاغ الكترونيك، ترديدهايي وجود داشت، بعد از حدود يكسال، طرح تداوم پيدا نكرد و متوقف شد.
نجيبي گفت: براساس آمارهاي موجود، در مدت اجراي طرح ابلاغ الكترونيك در مجتمع قضائي ملاصدراي شيراز، حدود 65 درصد از افراد داراي شناسه كاربري بودند و كل فرآيند دادرسي را به شكل الكترونيكي انجام مي‌دادند.
وي با تصريح اينكه در آن زمان، ثبت‌نام در طرح ابلاغ الكترونيكي، امري داوطلبانه محسوب مي‌شد، گفت: اجراي اين طرح در يك دهه قبل، نشان‌دهنده ظرفيت بالاي اقدامات نوين قضائي در بسترهاي الكترونيكي در استان فارس است.
نجيبي با ابراز خرسندي از اين كه چنين طرحي امروز به شكل ملي طراحي و اجرايي شده است، گفت: قطعا اين طرح در آينده، محاسن زيادي را به‌دنبال خواهد داشت.
وي همچنين در خصوص امنيت بستر الكترونيكي طرح، گفت: بخشي از اطلاعات كاربران روي شبكه داخلي دستگاه قضائي بوده و داراي امنيت كافي است و قابل دسترس نخواهد بود و سازوكارهاي مناسب امنيتي براي آن بخش از اطلاعات كه روي شبكه اينترنت بارگذاري مي‌شود هم انديشيده و اجرايي شده است.
نجيبي تصريح كرد: امنيت خصوصا در فضاي مجازي امري نسبي است و ما نيازمند مانيتورينگ مداوم در اين حوزه بوده و هستيم لذا در فضاي سايبري تلاش مي‌شود كه اسرار و محتويات پرونده افراد به شكل كامل حفظ شود.
 
کد مطلب : ۱۵۰۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما