۰
plusresetminus
هفته ازدواج

نماینده مجلس خبرگان گفت:خانواده ها با سخت گیری فرصت ازدواج را از جوانان می گیرند

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۳
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ازدواج آسان باید مورد اهتمام جدی خانواده ها در پیروی از اهل بیت (ع) به ویژه امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) باشد.
نماینده مجلس خبرگان گفت:خانواده ها با سخت گیری فرصت ازدواج را از جوانان می گیرند
به گزارش حافظ نیوز:حجت الاسلام شیخ جواد مجتهد شبستری گفت: خانواده ها با سخت گیری و مبنا قراردادن جهیزیه های چند میلیونی و پیشنهاد مهریه های سنگین فرصت ازدواج را از جوانان می گیرند.
وی اظهار کرد: چه بسا جوانانی که به علت عدم توانایی در تهیه جهیزیه های سنگین و قبول مهریه های کلان برای همیشه از ازدواج منصرف می شوند.
حجت الاسلام شبستری ادامه داد: بالا بودن میزان مهریه منزلت زن را افزایش نمی دهد بلکه پائین بودن مهریه است که به زن بهای بیشتری می دهد.
وی اضافه کرد: مهریه حضرت فاطمه (س) تنها 500 درهم بود که این 500 درهم نیز به سه قسمت تقسیم شده بود قسمتی برای جهیزیه، بخشی برای خرید عطرو قسمتی نیز به خود امیرمومنان داده شده بود تا در عروسی استفاده کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروزه خانواده ها شرایط را برای ازدواج فرزندان خود سخت کرده اند.
وی افزود: مهریه های سنگین و جهیزیه های لوکس و گرانبها زنجیرهایی هستند که خانواده ها به دست و پای خود بسته اند و باید برای ازدواج آسان فرزندان، این زنجیرها پاره شوند.
عضو خبرگان رهبری افزود: روزانه 300 طلاق در کشور ثبت می شود که علت اصلی این طلاقها فاصله گرفتن خانواده ها از آموزه های دینی و مهمتر ازهمه سبک زندگی ائمه معصومین (ع) است.
وی ادامه داد: دشمنان برای نابودی بنیان خانواده ساکت نمانده و با تولید و پخش فیلمهای مختلف از ماهواره تلاش می کنند ریشه خانواده را بسوزانند.
حجت الاسلام شبستری افزود: برای مقابله با این پدیده در نخستین گام خانواده ها باید خود وارد عمل شده و اجازه ندهند فرزندانشان در دام این برنامه ها گرفتار شوند.
وی ادامه داد: رسانه ملی و نهادهای متولی نیز با ساخت برنامه های مختلف موجب استحکام خانواده ها شوند.
به گزارش ایرنا، امروز نخستین روز از ماه ذی الحجه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) با برترین بانوی جهان حضرت فاطمه (س) است.
این روز درتقویم کشورمان روز ازدواج نامگذاری شده است.
منبع:ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما