۰
plusresetminus

حکایت ژست های روشنفکرنمایانه آنهایی که «ایستادن را بر نمی تابند» + نماهنگ «ایستاده ایم2»

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۱
این روزها بسیاری از ایرانیان نماهنگ هفت دقیقه ای ایستاده ایم را دیده اند؛ کلیپی کوتاه اما عمیق که به ناخوداگاه ذهن مخاطب انبوهی از مفاهیم ناب ارزشی را القا می کند...
ایستاده ایم
ایستاده ایم
حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی این روزها بسیاری از ایرانیان نماهنگ هفت دقیقه ای «ایستاده ایم2» را یا از طریق رسانه ملی و یا در فضای مجازی و شبکه های تلفن همراه دیده اند. کلیپی کوتاه اما عمیق و دارای پیام که به ناخوداگاه ذهن مخاطب انبوهی از مفاهیم ناب ارزشی را القا می کند.
«ملت صلح طلبی که به زندگی عادی خود مشغولند اما مورد هجمه و حمله دشمن (بخوانید آمریکا) قرار می گیرند؛ هواپیمای آنها سرنگون می شود، شهید می دهند اما تسلیم نمی شوند و به جای سازش، تصمیم به مقابله می گیرند. در ادامه، هژمونی تکنولوژیک دشمن در برابر طوفانی که ایرانیها به پا می کنند و امواج خروشان آبهایی که همچون شنهای روان طبس، مامور خدا هستند در هم می شکند، ایمان در برابر تکنولوژی پیروز می شود و مردم مجددا زندگی عادی شان را از نو شروع می کنند.»
اما این کلیپ خوش ساخت از لحاظ جلوه های کامپیوتری و قصه پردازی مناسب، هنوز بازخورد طبیعی و منطقی خود را نگرفته مورد هجمه بسیار شدید روشنفکرنمایان قرار می گیرد.
عده ای یک میلیارد و دویست میلیون تومانی که برای ساخت آن هزینه شده را با حقوق های نجومی برخی دولتمردان و یا اختلاس سه هزار میلیاردی مقایسه می کنند و خیلی ساده و عوامانه و در عین حال روشنفکرنمایانه می پرسند چه فایده؟!
این جماعت، همانهایی هستند که سی و چند سال است توصیه می کنند سینمای ایران از هالیوود یاد بگیرد و برای خلق آثار ماندگار سینمایی که یک ملت را تحت تاثیر خود قرار می دهد، هزینه کند و حال که یک اثر ماندگار با موضوع میهن دوستی و استکبارستیزی خلق شده، جملگی فریاد بر می آورند که بیت المال چرا خرج ساخت یک اثر هنری اینچنینی شد و قس علیهذا!
فریادها و ژست های روشنفکرنمایانه جماعتی که ایستادن را بر نمی تابند اما دلیل محکمی است که به آنها که هنوز نماهنگ ایستاده ایم2 را ندیده اند، توصیه کنیم فارغ از هرگونه پیش داوری به تماشای آن بنشینند.

نویسنده: امین رشیدی

ایستاده ایم2

 
کد مطلب : ۱۵۰۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما