۰
plusresetminus
به همت بسیج دانشجویی فارس؛

دانشجویان فارس به دوره خط امام(ره) استانی اعزام شدند

تاریخ انتشاريکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس به دوره آموزشی، تربیتی خط امام(ره) استانی اعزام شدند. 460 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس برای شرکت در دوره آموزشی، تربیتی خط امام(ره) استانی به شهر مقدس قم اعزام شدند.
دانشجویان فارس به دوره خط امام(ره) استانی اعزام شدند
به گزارش حافظ نیوز،دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس به  دوره آموزشی، تربیتی خط امام(ره) استانی اعزام شدند.
460 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس برای شرکت در دوره آموزشی، تربیتی خط امام(ره) استانی به شهر مقدس قم اعزام شدند.
حجت الاسلام مجتبی ایوب زاده مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی فارس در جمع دانشجویان اعزامی این استان به دوره خط امام(ره) استانی اظهار داشت: این دوره ویژه دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس از هفتم تا چهاردهم شهریورماه سال جاری به همت بسیج دانشجویی این استان در شهر مقدس قم برگزار می شود.
وی افزود: دوره خط امام(ره) استانی در قالب های کلاس، کارگاه، همایش، مباحثه، مشاوره و غیره با محتواهای تربیتی، معرفتی، بصیرتی، مهارتی و تشکیلاتی برگزار می شود.
مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه  انسان شناسی، اسلام و نیازهای زمان، هستی شناسی، ماهیت، اهداف و مبانی تربیت اسلامی، اصول و روش های تربیت اسلامی، فواید کار گروهی، فرصت ها و تهدیدها، جذب، تثبیت و رشد(کادرسازی)، نظام تربیتی بسیج دانشجویی، اخلاق تشکیلاتی، ولایت فقیه، اصول مدیریت و تشکیلات از موضوعات برنامه های دوره خط امام(ره) استانی است اضافه کرد: برگزاری نشست و پرسش و پاسخ با مسئول و مدیران ناحیه بسیج دانشجویی فارس، امربه معروف و نهی از منکر، نظام سیاسی اسلام از دیدگاه امام و رهبری، جریان شناسی سیاسی بعد از انقلاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و عبرت های تاریخ معاصر از دیگر مباحث دوره است.
ایوب زاده، کرسی های آزاداندیشی، کارگاه قرآنی، دیدار با مراجع عظام تقلید و علمای بزرگوار، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، برگزاری حلقات صالحین و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های دوره خط امام(ره) برشمرد و با بیان اینکه فلسفه وجودی دانشگاه و بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است  تصریح کرد: در همین راستا دوره آموزشی خط امام(ره) استانی با هدف و آشنايي با مباني انديشه ناب اسلامي (سیره نظری و عملی ائمه معصومین (س)) و راه و اندیشه امامين انقلاب اسلامي، آشنایی با گفتمان تربيتي در راستای محور شدن تربيت و روش­هاي تربيتي در كليه فعاليت­هاي بسيج دانشجويي در نظر گرفته شده است.
وی، آشنايي دانشجويان با رسالت، اهداف و ماموریت­های بسيج دانشجويي، بستر سازي برای تبديل شدن هر دانشجو به يك سرگروه مباحث معرفتي و ديني، انسجام تشكيلاتي و ايجاد زمینه مناسب برای گسترش مباحث تربیتی، معرفتی، بصیرتی، مهارتي- تشكيلاتي در مراکز آموزش عالی را از اهداف برگزاری دوره خط امام(ره) عنوان و خاطرنشان کرد: بيان چيستي، چرايي و چگونگي كار تربيتي، ایجاد انگيزه دروني در بین دانشجویان با تقویت روحیه­ معنوی آن ها و حساسيت و دغدغه مندي بيشتر در بين دانشجويان نسبت به انجام فعاليت­هاي تربيتي، تشکیلاتی در دانشگاه­ ها از اهداف دیگر این دوره است.
ایوب زاده بیان کرد: دانشگاه به عنوان كارخانه انسان سازي و تربيت نسل هاي آينده كشور، نقش موثری در تأمين نيروي انساني مورد نياز انقلاب اسلامي دارد، به طوري كه همين دانشگاه و خروجي هاي آن قرار است آينده كشور را آماده سازي و طراحي کنند.
انتهای پیام/
 
کد مطلب : ۱۵۰۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما