۰
plusresetminus
مدیرکل استاندارد فارس

تولید چیبس و لبنیات زیرزمینی متوقف شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
مدیرکل استاندارد فارس با تاکید بر عزم دولت در مبارزه با فساد، تولید محصولات در واحدهای زیرزمینی را مصداق اخلال اقتصادی خواند و گفت: دو واحد زیرزمینی تولید چیپس و لبنیات در شیراز تعطیل شدند.
تولید چیبس و لبنیات زیرزمینی متوقف شد
به گزارش حافظ نیوز،مرتضی رهنما گفت: پیش از این نیز یک واحد تولید سیم و کابل تحت یک برند و نشان تجاری خاص در کارخانه ای که تعطیل اعلام شده بود، شناسایی و تعطیل شده بود.
وی اظهار کرد: دو واحد زیرزمینی تولید چیپس و لبنیات، این فعالیت غیرقانونی را با نشان تجاری معتبر و شناخته شده انجام نمی دادند.
مدیرکل استاندارد فارس گفت: این واحدها، محصولاتی با عنوان چیپس شهریاری و لبنیات که بیشتر در قالب دوغ و با نام سروستان بود، به بازار عرضه می کردند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که چنین واحدهایی در بانک اطلاعاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و همچنین اداره کل استاندارد استان وجود ندارند که مصداق فساد بزرگ در فرایند تولید است و به صورت جدی با این گونه اقدام ها برخورد می شود.
رهنما گفت: افرادی که به دنبال تولید زیرزمینی هستند، محصولات خود را بدون شناسنامه و بدون اشاره به محل تولید عرضه می کنند و از یک سو، به تولید داخل آسیب می زنند و از سوی دیگر، حقوق کارگران خود را پرداخت نمی کنند و کالای خود را دور از چشم دستگاه های ناظر تولید می کنند.

** عملیات صدور پروانه استاندارد 100 درصد مکانیزه شد
مدیرکل استاندارد فارس دربخش دیگری از این گفت وگو از مکانیزه شدن همه فرایندهای صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در این استان به عنوان یکی از دستاوردهای این اداره کل در یک سال گذشته دانست.
رهنما گفت: با سرمایه گذاری که سازمان ملی استاندارد انجام داده است، واحدهای تولیدی نیاز به مکاتبه و حضور فیزیکی به اداره کل استاندارد ندارند و با دریافت رمز عبور به سامانه نظارت وارد می شوند و تمام امور مربوط به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد را به شکل مکانیزه انجام می دهند.
وی ادامه داد: مکانیزه شدن فرایند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، صرفه جویی در وقت ارباب رجوع و کاهش هزینه ها را در پی داشته است و هر گونه اعتراض به نتایج آزمون های انجام شده یا شکایات رسیدگی شده به شکل مکانیزه و غیرقابل تغییر، قابلیت ردیابی دارد.

** واگذاری امور به بخش خصوصی
مدیرکل استاندارد فارس گفت: تاکنون افزون بر 80 درصد امور نمونه برداری انجام آزمون استاندارد در این استان به بخش خصوصی سپرده شده است.
وی گفت: بیش از 65 آزمایشگاه همکار داریم که این آزمایشگاه ها توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و به جای توسعه بخش اداری اداره کل استاندارد، ما این امور را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم که هم اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها و هم شتاب بخشی به ارائه خدمات به بخش تولید را به دنبال داشته است.
رهنما بیان کرد: ارتباط با دانشگاه های استان و صدور پروانه کارشناسی استاندارد برای استادان دانشگاه از دیگر فعالیت های اداره کل استاندارد فارس در یک سال گذشته است.
وی گفت: 12 استاد دانشگاه از دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به عنوان همکار استاندارد، پروانه کارشناسی دریافت کرده اند.
کد مطلب : ۱۴۹۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما