۰
plusresetminus

از کنسرت ولنگاری تا کِرسنت چپاولی !؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۴
کسی مخالف موسیقی نیست چرا که اصوات ، نغمه ها و سازهای زیبا و حتی صدای آبشارها و چهچه بلبلان زیبا و دلرباست که به جای خود مشتاقان را بهره مند می سازد . صیانت از حریم حرمها نشان از غیرت دینی دارد و با شارلاطان بازی رسانه ای مهجور نخواهد ماند . حرمی که برای حیوانات امن است و آهو و شتران به پنجره فولادش دخیل اشک می بندند و از سقاخانه طلایش رفع عطش می کنند ، با دیگر جاهای ایران تفاوت ندارد؟ حاشا به غیرت شما !؟ با حریم و حرمت حرم های مطهر لجاجت سیاسی نکنید؟!
به گزارش حافظ نیوز،عجب رسمیه رسم زمونه !؟ مردم از رکود ، گرانی ، بیکاری ، فیشهای نجومی و بیت الحالی بیت المال و کمبود آب خوردن و خشکسالی و تنزل تولید داخلی در رنج و تب و تاب هستند تازه بعضی به فکر ( رقصی چنین میانه میدانم آرزوست ) افتاده اند و اندر حکایت قصه پر غصه کنسرتها زبان بازی میکنند . گویا گسترش کنسرتها می تواند جای اقتصاد مقاومتی را بگیرد!؟
دفاع جانانه از کنسرتها به جایی کشیده که بعضی واداده های فرهنگی – سیاسی حاضرند حریم حرمهای مطهر را هم قربانی کنند . ایران فدرالی اداره نمی شود و قانون  قانون است ، اما همین قانون اولین ، دومین و سومین حرم اهلبیت (ع) در ایران را به رسمیت شناخته که باید قداستش حفظ شود . در محلات هم ، مساجد قداست ویژه تری از دیگر جاهای محله دارند .
شرف المکان بالمکین – شرافت مکانها به کسانی است که در آنجا قرار گرفته اند.
مکه و مدینه به برکت کعبه بعنوان خانه خدا و تربت پاک و مطهر رسول خدا (ص) شرافت یافته اند همچنانکه نجف و کربلا ، کاظمین و سامرا و شامات و قبرستان بقیع از این شرافت و قداست وجود برخور دارند .مشهد و قم و شیراز با دیگر شهر های ایران تفاوت دارند و توجه به تفاوتها ، تبعیض نیست بلکه عقلانیت دینی است که بعضی متأسفانه آنرا درک نمی کنند و با قداست زدایی در حلقه ولنگاری فرهنگی وارد شده ، بر شیپور هنجار شکنی از سر گشادش فوت می دمند ، غافل از اینکه :
" يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ"
مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد (صف /آیه8)
آخرآدم عاقل !؟ واتیکان در قلب اروپا و ایتالیا از چنان حرمت و قداستی برخوردارد است که نه تنها  دولت ایتالیا بلکه کل کشور های اتحادیه اروپا برخود لازم می دانند که از حریم حرم واتیکان  صیانت کنند ، در چین و هند ، معابد همچون واتیکان از حریم  حرم و قداست ویژه تر نسبت به دیگر مکانها برخوردارند .                
 
آنکه حریم حرم رضوی و کریم و کریمه اهلیت (ع) را در  مشهد ، شیراز و قم به بهانه اجرای کنسرت به قربانگاه سیاسی می برند ، و از شور و شعور ولایی فرار کرده ، به قر و قیمگاه فرود آمده اند .
از کسانیکه در توبره خود از گوگوش تا سروش دارند ، اینگونه حریم شکنی ها و حمله بر شجاعت و غیرت اسلامی بعید نبوده و نخواهد بود چرا که در عصر ولنگاری تساهل و تسامح عصر دولت اصلاحات بسیار بوده اند که در زمین طراحی شده مهاجمان فرهنگی – هنری  بازی کرده ، قتل عام و شبیخون فرهنگی را شدت بخشیده ، لوس آنجلس بازی را بر نوع بومی اش ترجیح می دادند.
مگر دیده بوسی در شبکه من و تو ، و آو بی بی سی را از سبزیون لجنی در فتنه سال 88 را فراموش کرده اند که بازگشت آنها را تمنا دارند؟
در همان عصرم ماضی مجله فمنیستی به چاپ می رسید به نام زنان متعلق به شهلا خانم شرکت مسافربر لین ، گفتگوی مفصلی با سرکار خانم پریسا غزلسرای آواز سنتی داشت که برای اثبات اهدافش در حوزه موسیقی و کنسرتها از خدا و پیامبر خدا مایه گذاشته بود . برای نمونه :
اول : در مصاحبه می گوید : وقتی خداوند جسم انسان را آفرید و خواست روح را در بدن وارد کند ، روح و روان وارد بدن نمی شد ، خداوند چند ملک را فرستاد در اطراف بدن تا ساز بزنند ، وقتی صدای ساز ملائکه بلند شد ، روح عاشقانه وارد بدن آدم شد !؟
دوم : جمعی از زنگیان گروه موسیقی به مدینه آمده بودند ، همه به تماشای گروه موسیقی رفتند ، می زدند ، می خواندن و می رقصیدند ، عایشه همسر پیامبر هم به تماشا و پیامبر خدا (ص) بدنبالش رفت ، وقتی رسول خدا را دیدند به احترام او ساکت شدند اما رسول خدا (ص) گفت : چرا ساکت شدید ؟ بزنید  آنچه می زدیدو بخوانید آنچه می خواندید !؟ پریسا اینها و موارد دیگر را به کتاب احیاء العلوم محمد غزالی حواله می دهد .
اند حکایت موسیقی درمانی ، آموزش ویژه در کودکستانها و ... مثنوی  هفت صد من کاغذ می خواهد نه از نوع اخبارش !؟
کسی مخالف موسیقی نیست چرا که اصوات  ، نغمه ها و سازهای زیبا و حتی صدای آبشارها و چهچه بلبلان زیبا و دلرباست که به جای خود مشتاقان را بهره مند می سازد . صیانت از حریم حرمها نشان از غیرت دینی دارد و با شارلاطان بازی رسانه ای مهجور نخواهد ماند . حرمی که برای حیوانات امن است و آهو و شتران به پنجره فولادش دخیل اشک می بندند و از سقاخانه طلایش رفع عطش می کنند ، با دیگر جاهای ایران تفاوت ندارد؟
حاشا به غیرت شما !؟ با حریم و حرمت حرم های مطهر لجاجت سیاسی نکنید؟!
منبع : سعدی نیوز

 
کد مطلب : ۱۴۹۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما