۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی در خطبه نمازجمعه گفت:

قاچاق به هر شکل آن حرام است

تاریخ انتشارجمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۶
قاچاق به هر شکل آن حرام است
به گزارش حافظ نیوز،نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید دارد که قاچاق به هر شکل آن حرام است و مسئولان باید هرچه سریعتر برای مقابله با این اقدام غیرقانونی و اقدام کنندگان آن، راهکاری عاجل بیندیشند و اجرایی کنند.
آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه 8 مرداد، گفت: بعضی فکر می‌کنند که تنها قاچاق مواد مخدر اشکال دارد و حرام است. قاچاق در هر شکل آن، از پوشاک و دارو و لوازم منزل و ... حرام است و باید با آن به شکل جدی برخورد و مقابله شود.
وی با تصریح اینکه قاچاق یکی از عوامل اصلی در از بین بردن مشاغل داخلی و بیکاری کارگران و تولیدکنندگان ایرانی و سرازیر کردن سودهای کلان به جیب سوءاستفاده کنندگان است، گفت: قاچاق یعنی برداشتن اره و تولید را نابود کردن. قاچاق بزرگترین گناه ممکن است.
آیت‌الله ایمانی گفت: مسئله قاچاق آنهم از مبادی رسمی کشور آن هم نه یک بار شتر و قاطر که کانتینرها و کانتینرها جابه‌جا کردن، یک موضوع اصلی و مبارزه با آن مطالبه جدی مردم و اقدامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله ایمانی یکی دیگر از مطالبات جدی در راستای اقتصاد مقاومتی را ریشه‌کنی کامل مفاسد اقتصادی دانست و گفت: چرا باید سیستم ما به‌گونه‌ای باشد که هر روز سر و صدایی از جایی بلند شده و هر روز یک گرفتاری از سوءاستفاده‌های مالی رسانه‌ای شود؟
امام جمعه شیراز خطاب به مسئولان تاکید کرد: قانون را اصلاح کنید، روند اجرای قانون را اصلاح کنید. دستگاه‌های نظارتی با نظارت و دقت بیشتر کنترل و پیشگیری لازم را داشته باشند. برخوردهای جدی با پول‌شویی و برداشت‌های بی‌رویه از بیت‌المال یک ضرورت است.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به قرارداشتن در آستانه هفته حج، حکومت آل سعود را مصداق بارز آیه 25 سوره حج عنوان و اضافه کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید؛ کسانیکه کافر شدند و جلوی نام خدا را گرفتند، جلوی رفتن حجاج به مسجد‌الحرام را گرفتند، ملعون و از رحمت خداوند به‌دور هستند. عذاب الیم خداوند آنان را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: آل‌سعود تمام پرده‌ها را کنار زده است. سال گذشته در موسم حج و هفت هزار حاجی محرم و لبیک‌گو،‌در مراسم برائت از شیطان، به شهادت رسیدند بدون اینکه کسی به‌داد آنان برسد و بعد حتی یک عذرخواهی از مسلمانان جهان انجام ندادند. این نشان از بلاهت و سفاهت و بی‌ایمانی آل سعود است.
وی اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که نماینده آل‌سعود رسما با اسرائیل سر میز مذاکره می‌نشینند و به بحث و بررسی عادی شدن روابط می‌پردازند. در گذشته هم نماینده آنان در جمع منافقین شرکت کرده و آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی را می‌کند.
آیت‌الله ایمانی تمام این موارد را نشانه‌هایی از رو به زوال رفتن حکومت آل سعود دانست و تصریح کرد: حاکمان عربستان باید از سرنوشت پادشاهان ایران و لیبی و مصر و سایرین عبرت بگیرند که آمریکا چگونه آنان را رها کرد و نتیجه اعمالشان را به دست مردمشان چشیدند.
وی همچنین با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام صادق(ع) به دوران زندگی رئیس مذهب شیعه و تبلور حرکت‌های علمی و فرهنگی در سراسر زندگی با برکت آن حضرت اشاره کرد و گفت: امام بر این باور بوده است که علم قدرت می‌آورد،‌دانش بقاء و توانمندی را به دنبال دارد و جمعیت شیعه اگر در فراز و فرود مسائل سیاسی به سلاح علم در کنار تقوا مسلح نباشد، دیر یا زود از بین می‌رود.
آیت‌الله ایمانی با یادآوری در عصر امام صادق(ع) فتوحات اسلامی تقریبا به اوج خود رسیده و دانشمندان زیادی از امپراطوری‌های بزرگ ایران، یونان، هند و ... به اسلام روی آورده و رهیافت‌های علمی خود را به جامعه اسلامی وارد کرده بودند، تصریح کرد: امام برای اینکه جامعه اسلامی دچار انحراف از درون نشود، مسائل علمی را به شکل گسترده مورد بحث و بررسی قرار دادند و موفق شدند اسلام را بیمه کنند. وگرنه خلفای عباسی و اموی و ... چیزی از اسلام نگذاشته بودند.
امام جمعه شیراز با تاکید براینکه امام صادق(ع) بصیرت افزایی و دانش‌افزایی و ایجاد آگاهی در جامعه اسلامی را دنبال کردند، گفت: آنچه شیعه و سایر فرق اسلامی و 4 گروه سنی مذهب دارند،‌ همه به برکت وجود امام صادق(ع) است.  
آیت‌الله ایمانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه،‌ به تفصیل در خصوص اهمیت نماز جمعه به‌عنوان یکی از واجبات الهی براساس آیات،‌ احادیث، روایات و .. سخن گفت.
امام جمعه شیراز با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) در خصوص اهمیت شرکت در نماز جمعه و اینکه اگر فرد مسلمانی سه هفته بدون دلیل موجهی در نماز شرکت نکند، جزو منافقان است،‌ گفت: آنچه ائمه در باره نماز جمعه بیان داشته‌اند، نماز جمعه‌ای است که با حضور دشمنان برگزار می‌شده است. آنقدر اجتماع و وحدت مسلمان مهم بوده که ائمه شیعیان را سفارش به حضور می‌کردند. چه رسد به دورانی که بسط قدرت در ید فقیه واجد‌الشرایط قرار دارد.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه امروز و در زمان حاکمیت نظام اسلامی که در راس آن فقیه جامع‌الشرایط قرار دارد، وضعیت خاص محسوب می‌شود، گفت: بعضی از مراجع بزرگوار تقلید، از جمله آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی، معتقد هستند که شرکت در نماز جمعه علاوه بر افضل بودن، احتیاط واجب برآن است که ترک نشود.
خطیب جمعه شیراز، حضور در نماز جمعه را برای تمام مسلمانان یک تکلیف الهی و واجب مانند سایر واجبات برشمرد و با اشاره به قرار داشتن در آستانه دهه کرامت، لزوم تلاش برای تبیین سبک زندگی رضوی در قالب برنامه‌ها و اقدامات مختلف تاکید کرد.
 
کد مطلب : ۱۴۸۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما