۰
plusresetminus
رئيس نهادنمايندگي ولي فقيه در فارس:

امر به معروف و نهي از منكر با خواهش و تمنا نيست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲
امر به معروف و نهي از منكر با خواهش و تمنا نيست
به گزارش حافظ نیوز،رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در استان فارس اعتقاد دارد كه امر به معروف و نهي از منكر به معناي خواهش و تمنا كردن نيست بلكه امر و نهي معني مي‌دهد.
 حجت‌الاسلام امين رصاف چهارشنبه 6 مرداد در جلسه هم‌انديشي ستاد امر به معروف و نهي از منكر فارس با اصحاب رسانه، گفت: بيش از 12 آيه از آيات الهي با خطابي بسيار محكم در رابطه با 2 فريضه واجب امر به معروف و نهي از منكر است.
وي با بيان اينكه براي انجام اين 2 فريضه واجب، همه مسئول هستند اما عده‌اي مسئوليت بيشتري دارند، گفت: بسياري از اقوام گذشته در طول تاريخ به‌دليل بي‌توجهي به انجام اين 2 فريضه، دچار خسران و عقوبت‌هاي سخت الهي شده‌اند.
رصاف تصريح كرد كه مشكل جامعه اين است كه نگاه به اين 2 فريضه به عنوان واجب الهي نيست، لذا مهمترين وظيفه رسانه‌ها و اصحاب رسانه، تلاش براي نهادينه كردن اين مهم در جامعه است كه امر به معروف و نهي از منكر، واجب الهي است و عمل نكردن به آن، مانند عمل نكردن به ساير واجبات محسوب مي‌شود.
او معتقد است كه جامعه بايد به سمتي حركت كند كه اگر كسي گناهي را ديد و امر به معروف و نهي از منكر را انجام نداد، نگران باشد كه يك واجب الهي را انجام نداده است، واجبي كه امكان قضاي آن شايد وجود نداشته باشد.
رصاف تاكيد دارد كه يكي از اقدامات ضد فرهنگي دشمنان، به حاشيه راندن اين 2 فريضه الهي بوده است و در اين مسير اقدامات مرموزانه‌اي انجام شده و تداوم دارد.
او با بيان اين واقعيت كه در ايران هنوز به لحاظ اجراي امر به معروف و نهي از منكر و حساسيت‌هاي لازم در اين خصوص، وضعيت خوبي نداريم، گفت: رسانه‌ها مي‌توانند در اين حوزه پيشگام باشد. يكي از اقدامات هم آموزش احكام به جامعه است. بايد شرايط به‌خوبي براي مردم تبيين شود.
رصاف با يادآوري اين نكته كه همه خصوصا مسئولان به نظام اسلامي بدهكار هستند، گفت: اين حقوق‌هاي نجومي به دليل آن است كه بعضي خود را طلبكار نظام مي‌دانند، حال اگر امر به معروف و نهي از منكر بود، به اين سمت حركت نمي‌كرديم.
او معتقد است كه امروز هم اگر به راحتي از كنار اين موضوع عبور كنيم، آسيب‌ها بيشتر خواهد شد. بايد شرايطي را با كمك رسانه‌ها به سمتي سوق داد كه همه افراد بدون توجه به سن، جنس و جايگاه اداري و اجتماعي، خود را موظف به انجام اين 2 واجب الهي بدانند و آن را انجام دهند.
رصاف تصريح كرد: انسان‌هاي سودجو از به حاشيه راندن امر به معروف و نهي از منكر بيشترين بهره را برده‌اند، نوعا اين افراد، انسان‌هاي منافقي هستند كه از به حاشيه راندن 2 فريضه الهي، اهداف پليد خود را دنبال مي‌كنند به همين دليل مدام بي‌تفاوتي را نسبت به اعمال ديگران در جامعه ترويج مي‌دهند.
رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در استان فارس، شيوع غيبت و تهمت را به‌دليل بي‌توجهي به امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت: امر به معروف و نهي از منكر به معني امر و نهي است، يعني بايد ياد بگيريم ياد بدهيم، يعني بكن و نكن، نه خواهش و تمنا.
رصاف گفت: حتي انتقاد و پيشنهاد هم جايگزين امر به معروف و نهي از منكر نمي‌شود، امر به معروف و نهي از منكر، كوچكتر و بزرگتر و رئيس و مرئوس نمي‌شناسد.
رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در استان فاسر گفت: بايد ناهي منكر و آمر به معروف حتما تشويق شود. نبايد در جامعه به گونه‌اي عمل كنيم كه اگر خلافي فراگير شد ديگر خلاف محسوب نشود. 
کد مطلب : ۱۴۸۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما