۰
plusresetminus
انتشار نسحه جدید هفته نامه مثلث؛

چرا «دیپلمات انقلابی» از وزارت امور خارجه کنار گذاشته شد؟/ رازهای حذف «امیر عبداللهیان» از دستگاه دیپلماسی

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸
هفته نامه مثلث در شماره ۳۱۴ خود، تغییرات در دستگاه دیپلماسی را بررسی کرده است.
به گزارش "حافظ نیوز" در پرونده ویژه این شماره هفته نامه مثلث که با تیتر «رازهای تغییر آقای امیرعبداللهیان» به چاپ رسیده، ضمن مروری بر حاشیه‌های تغییرات وزارت خارجه، از قول یک پژوهشگر آمده است: ظریف فاز دوم فعالیت‌های دیپلماتیک خود را با این تغییرات آغاز کرده است.
در این پرونده امیرعبداللهیان یک دیپلمات انقلابی توصیف و گفته شده است: ظریف به دنبال انتصاب فردی نزدیک به خود بوده است. علی خرم، مشاور اسبق وزارت خارجه در این خصوص گفته است: وزارت خارجه می‌خواهد بر مسائل منطقه متمرکز شود.
در این شماره، خبرهای مهم هفته مرور شده و با اشاره به رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، این نقل قول از فریدمن برجسته شده است که دوره ملی‌گرایی در برابر اتحادیه‌گرایی آغاز شده است.
«مثلث» سراغ تغییرات در کابینه حسن روحانی هم رفته و آنچه را «خانه تکانی در پاستور» نامیده، بررسی کرده است. محمدجواد حق شناس و عبدالله ناصری دو فعال سیاسی اصلاح طلب در این رابطه، با دفاع از تغییرات کابینه، تاکید کرده‌اند که اگر کابینه روحانی تغییر نکند، او آسیب خواهد دید.
دیگر پرونده سیاسی این شماره هفته نامه «مثلث» مربوط به ترکیب کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم است که در این مجال، برخی نمایندگان مجلس از آرایش سیاسی کمیسیون‌های این دوره سخن گفته‌اند.
در حوزه دیپلماسی نیز مثلث به «رمز و رازهای آزادی فلوجه» اشاره کرده و با اشاره به اهمیت آزادی این شهر در فرآیند آزادی موصل، به پیامدهای عملیات موفق آزادسازی فلوجه از دست نیروهای داعش پرداخته است.
مثلث پرونده‌ای را نیز به موضوع انتخابات آمریکا اختصاص داده و گزینه‌های معاون اولی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون را بررسی کرده است. در این پرونده این احتمال مطرح شده که تد کروز معاون اول ترامپ و جان کری معاون اول کلینتون شود.
«فیش گیت» هم عنوانی است که مثلث در یک پرونده اقتصادی به موضوع حقوق‌های نجومی اختصاص داده است. موسی قربانی و موسوی لارگانی از ابعاد تخلفات در حوزه حقوقهای بالای برخی مدیران گفته اند.
پرونده‌ای درباره فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و گفتگو با محمدحسین مهدویان کارگران این فیلم درباره روایت وی از زندگی حاج احمد متوسلیان و نیز پرونده‌ای ورزشی درباره اختلافات کی روش و برانکو، پایان بخش مطالب ۸۸ صفحه‌ای این شماره هفته نامه «مثلث» است که با بهای ۶۰۰۰ تومان وی دکه رفته است.
کد مطلب : ۱۴۶۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما