۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان فارس :

در این مملکت مقداری پول نیست که جاده های ویران استان فارس را آباد کند؟

مردم بحرین فدای منافع آمریکا و آل سعود می‌شوند
تاریخ انتشارجمعه ۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱
خطیب جمعه شیراز خواستار مشخص شدن مسببان حادثه سقوط اتوبوس در جاده نی‌ریز شد و گفت: اینان 80 سرباز جوان این استان بودند که 22 نفر از آنان شهید و مابقی مصدوم شدند که از مسئولان می‌خواهیم عوامل این حادثه دل‌خراش را شناسایی کنند.
در این مملکت مقداری پول نیست که جاده های ویران استان فارس را آباد کند؟
به گزارش حافظ نیوز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت(ع)، با ابراز تأسف از قربانی شدن 22 جوان سرباز در جاده‌های پر از مشکل فارس، اظهار داشت: « مگر 80 جوان ما در دو اتوبوس نبودند؟ مگر اینها سرباز این استان نبودند؟ مگر جوان این استان نبودند؟ همه آن ها کشته شدند چرا؟ اصلاً ما نشستیم ببینیم مسببین این حادثه چه کسانی بودند؟ چرا این حوادث در استان فارس اتفاق می افتد؟ ببینیم عوامل این مشکلات چیست؟ اگر مشکل جاده است، در این مملکت یک مقدار پول نیست که این جاده های ویران استان فارس را آباد بکند؟ تا کی باید بیشترین تصادفات مربوط به استان فارس باشد؟» 
خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: امروز جوانان ما بی‌پناه‌ترین قشر جامعه شده‌‌اند چراکه آنان را در اداره‌ها راه نمی‌دهند و در دانشگاه‌ها ملامت می‌کنند و در جاده‌های این استان نیز باید سربازان جوان این کشور کشته شوند.
وی خطاب به مسئولان ذی‌ربط خاطرنشان کرد: چرا تمام راننده‌های اتوبوس در جاده‌ها را از اقشار متعهد و مسؤولیت‌پذیر انتخاب نمی‌کنند تا مدام شاهد قربانی شدن مسافران در راه‌های فارس نباشیم.
ایمانی خواستار مشخص شدن مسببان حادثه سقوط اتوبوس در جاده نی‌ریز فارس شد و گفت: اینان 80 سرباز جوان این استان بودند که 22 نفر از آنان شهید
امروز جوانان ما بی‌پناه‌ترین قشر جامعه شده‌‌اند چراکه آنان را در اداره‌ها راه نمی‌دهند و در دانشگاه‌ها ملامت می‌کنند و در جاده‌های این استان نیز باید سربازان جوان این کشور کشته شوند.
و مابقی مصدوم شدند که به خانواده آنان این ضایعه بزرگ را تسلیت می‌گوییم و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که عوامل این حادثه دل‌خراش را شناسایی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در فارس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به نزدیک بودن شب‌های قدر بیان کرد: عبادت و دعا در این شب‌ها از هزار ماه یعنی 84 سال برتر شمرده شده است که باید قدر آن را بدانیم و استفاده کنیم.
وی در ادامه به سالگرد شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی اشاره کرد و ادامه داد: شهید آیت‌الله بهشتی معمار کبیر قانون اساسی بود و اگر در هر نظامی جز نظام اسلامی ما این اتفاق که به‌دست منافقان روی داد افتاده بود به‌یقین آن نظام از بین می‌رفت اما صبر و استقامت امت و دلدادگی به امام موجب شد نظام ما باقی بماند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل 156 قانون اساسی که قوه قضائیه را مستقل دانسته و وظیفه آن را اجرای عدالت برشمرده تصریح کرد: از قوه قضائیه انتظار برقراری عدالت اجتماعی داریم که راه تمام انبیا الهی بوده است.
وی بابیان این‌که عدالت اجتماعی اصلی‌ترین نیاز بشر بوده و هست گفت: امیدواریم قوه قضائیه فضای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند و با هنجارشکنان جامعه برخورد جدی داشته باشد و تکریم ارباب‌رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهد.
امام‌جمعه شیراز با اشاره به پنجم تیرماه روز مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: نظام سلطه نه‌تنها قاره آفریقای غنی را به خاک سیاه نشاند و قاره آسیا را زیر سلطه خود قرار داد بلکه جوانان این جوامع را با موادمخدر به نابودی کشاند.
وی بابیان این‌که پیش از آمدن آمریکا به افغانستان تولید تریاک در این کشور به‌مراتب کمتر از امروز بود افزود: استکبار زمانی چین را با موادمخدر بدبخت و در ایران زمان
از قوه قضائیه انتظار برقراری عدالت اجتماعی داریم که راه تمام انبیا الهی بوده است.
رضاشاه جامعه ما را با تریاک بیچاره کرد و امروز با موادمخدر صنعتی به این عرصه وارد شده است.
خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم مظلوم بحرین امروز چوب خوبی خود را می‌خورند و فدای منافع آمریکا و آل سعود می‌شوند و چون جرمشان این است که امریکا در آنجا پایگاه دارد و عربستان در بحرین منفعت دارد؛ باید اینها از حداقل حقوق شهروندی محروم باشند و هیچ کس هم به دادشان نرسد.
وی افزود: مظلوم ترین انقلابیون امروز دنیای اسلام بحرینی ها هستند  که دلارهای عربستان اجازه نمی دهد صدای آنها به جایی برسد؛ دبیرکل سازمان ملل می‌گوید دلارهای عربستان دهان مرا بست و امروز رسانه‌ها با همین دلارها تقویت می‌شوند و تغذیه مجامع حقوقی نیز از همین منبع است.
حضرت آیت الله ایمانی بابیان این‌که ستمگران باید از شاه ایران عبرت بگیرند تصریح کرد: آیت‌الله شیخ قاسم را از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی خود که تابعیت است محروم می‌کنند و ستمگران باید از سرنوشت شاه مخلوع ایران که چگونه مرجعیت شیعه در مقابل او ایستاد درس بگیرند.
 
 آیت الله ایمانی در خطبه اول نماز جمعه به یکی از خصوصیات و ویژگی های پرهیزکاران از زبان مولای متقیان اشاره کرد و گفت: امام در معرفی افراد باتقوا ، آنان را این چنین معرفی می کند می فرماید : خوبان ، پرهیزکاران و شب زنده داران که در پاسی از شب بیدار می شوند و به نماز و قرآن و دعا می پردازند اگر به آیه ای برسند که مژده نجات و بهشت است به آن آیه تکیه می کنند، گذرا عبور نمی کنند، پیرامون آیه دقت می
مظلوم ترین انقلابیون امروز دنیای اسلام بحرینی ها هستند که دلارهای عربستان اجازه نمی دهد صدای آنها به جایی برسد؛ دبیرکل سازمان ملل می‌گوید دلارهای عربستان دهان مرا بست و امروز رسانه‌ها با همین دلارها تقویت می‌شوند و تغذیه مجامع حقوقی نیز از همین منبع است.
کنند و آنچنان دل می بندند که گویا الان در نعمت های الهی متعنم هستند و آنچنان به آیات مژده و رحمت پروردگار عالم دلبندی خود را اظهار می دارند که گویا انتظار چنین مژده ای را در زندگی داشته اند. این نشان می دهد که قرآن را با تأمل و تدبر می خوانند و مطالعه و دقت می کنند .
امام‌جمعه شیراز با توجه به شب های قدر و فصل  دعا و راز و نیاز با حضرت احدیت، پیرامون دعا و نقش دعا در زندگی اظهار داشت: « اساساً کلمه دعا به چه معناست ؟ یکی از لغت شناسان معروف عرب ابن فارس وقتی به کلمه دعا می رسد این معنا را بازگو می کند و بیان می دارد که دعا یعنی کاری و کلامی و سخنی از انسان صادر شود که نظر مدعو و خوانده شده را به خود جلب کند؛ با عملش و گفتارش حتی با اندیشه اش ارتباطی با مدعو پیدا کند یعنی بنده رابطه ای با خدای متعال برقرار نماید . این معنای دعاست از نظر لغت اما از نظر اصطلاح دینی و مذهبی و ادبیات اهل بیت معنای دعا، احساس بندگی و احتیاج مقابل پروردگار عالم است و این احساس بستگی به معرفت و علم دارد؛ هر قدر علم و معرفت بالاتر برود، احساس نیاز و احتیاج به او بیشتر می شود . علم الهی اگر بیاید، معرفت الهی اگر پیدا شود، بندگی به دنبال سرش خواهد آمد. بنابراین آنانی که داناترند بندگیشان بیشتر است »
وی افزود: فقط بندگان با معرفت حق خشیت از خدا را رعایت می کنند و می ترسند از ذات لایزال الهی به همین جهت قرآن مجید می فرماید : مرا بخوانید و دعا کنید تا من به شما پاسخ بگویم . آنانی که دعا نمی کنند در حقیقت نسبت به عبودیت پروردگار عالم مشکل دارند وگرنه هر کس معرفتش زیادتر شد دعای او بیشتر است .
 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن وقتی ابراهیم خلیل را معرفی می کند می گوید: او بسیار ناله می کرد و بسیار اهل دعا بود چون او را بهتر از دیگران می شناخت. بر همین اساس در روایات ما آمده است همه عبادات پوسته هستند مغز اینها دعاست. مواظب دعا باشید ، دعا هسته عبادت است، ریشه عبادت است والا نمازی
در روایات ما آمده است همه عبادات پوسته هستند مغز اینها دعاست. مواظب دعا باشید، دعا هسته عبادت است، ریشه عبادت است والا نمازی که می خوانیم نه آغازش نه پایانش مورد توجه ما نمی باشد این چه تأثیری می تواند در زندگی ما ایجاد کند پس به دعا عنایت کنیم، شب قدر در پیش است فرصت دعا فراهم است.
که می خوانیم نه آغازش نه پایانش مورد توجه ما نمی باشد این چه تأثیری می تواند در زندگی ما ایجاد کند پس به دعا عنایت کنیم، شب قدر در پیش است فرصت دعا فراهم است.
 وی ادامه داد: در آیه 186 سوره بقره در ضمن آیات ماه مبارک رمضان و آیات روزه این آیه قرار گرفته است : « وَ اِذا سَأَلَكَ عِبادى عَنّى فَاِنّى قَریبٌ اُجیبُ دَعْوَةَالدّاعِ اِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لى وَلْیُؤْمِنُوا بى لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ » پیامبر، وقتی بندگانت از من سراغ می گیرند به آن ها بگو به شما نزدیکم خیلی هم نزدیکم، از شاهرگ حیاتی شما و رگ گردن به شما نزدیکتر است ، بین انسان و فکر و اندیشه او حائل می شود، بین انسان و قلب او فاصله می اندازد، اینقدر به ما نزدیک است.
 آیت الله ایمانی افزود: در این آیه کوتاه خدای متعال از خودش 7 بار نام برده و از بندگانش هم 7 بار نام برده است ، خودش هم با ضمیر اول شخص من نام برده تا محبت و لطف خودش را نشان بدهد . 7 بار از بندگانش یاد نموده است بندگان ، عباد ، وقتی خواننده مرا بخواند ، وقتی مرا بخواند ، پس مرا بخوانند جوابم بدهند ، به من ایمان بیاورند و باور کنند که به آن ها جواب می دهم ، شاید این بندگان راه صحیح پیدا کنند و از خودش هم 7 بار با ضمیر متکلم وحده یعنی اول شخص یاد می کند عبادی، از من بپرسد، من جواب می دهم ،به من ایمان بیاورند، در همه این ها لطف خودش را به بندگان نشان می دهد . 
 وی در پایان بر حضور گسترده اقشار جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: آخرین سخنم با شما نمازگزاران دعوت برای روز قدس است، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، راهپیمایی جهانی بر ضد اسرائیل غاصب و بر ضد طرفداران اسرائیل است که با کمال تأسف، امروز اسرائیل با کشورهای عربی و با کشورهای به اصطلاح اسلامی هم پیمان شده است ای وای و صد وای بر غیرت و تعصب مرده عربی کشورهای عربی که می بینند مردم فلسطین ، مردم غزه و مردم جنوب فلسطین در چه بلایی زندگی می کنند و آن ها به افتخار سران حکومت اسرائیل جام شرابشان را بالا می برند.
کد مطلب : ۱۴۵۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما