۰
plusresetminus
برگزاری یکصد و شصتمین جلسه شورای شهر شیراز؛

ترابی: «کمربندی شیراز همچنان در وضع نامطلوبی به سر می برد»/ حقنگر: «عدم هماهنگی میان سازمان های مختلف شیراز موجب تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی شده است»/ پاک فطرت: «تشکلهای بین المللی جوانان جهان اسلام با محوریت شیراز ایجاد شود»

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با حضور اعضا برگزار گردید.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با حضور اعضا برگزار گردید.

ترابی: کمربندی شیراز همچنان در وضع نامطلوبی به سر می برد
غلامعلی ترابی در این جلسه ضمن اشاره به شکل گیری بنیان انقلاب اسلامی در نیمه خرداد سال 42 گفت: تلاش بی وقفه و پایان ناپذیر امام خمینی و جهاد در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فکری، علمی و نظامی و جهاد با نفس ایشان باعث نابودی سلطنت موروثی و ظالمانه در ایران و احیای تفکر اسلامی در جهان اسلام شد.
وی در ادامه، ضمن ابراز عدم رضایتمندی از وضعیت کمربندی شهر شیراز خواستار توجه به مصوبات سال 1394 شورای شهر در این باره شد.
ترابی در ادامه افزود: دفن روزانه حدود 1000 تن زباله در شیراز زنگ خطری برای حفظ محیط زیست شهری است که در حال و آینده مشکلات و هزینه های زیادی بر شهر تحمیل می کند و یکی از مباحث اساسی در جهت بهره برداری  از این طلای کثیف و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها موضوع تفکیک از مبدأ پسماند می باشد .
 
حقنگر: عدم هماهنگی میان سازمان های مختلف شیراز موجب تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی شده است
محمد حق نگر دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه مجددا پرونده باغ های قصردشت را باز کرد و در اظهاراتی گفت: طی بازدیدی در هفته گذشته به اتفاق تعدادی از استادان دانشکده کشاورزی شیراز و مسئولان از باغات قصردشت داشتیم، مشاهده گردید نحوه نگهداری باغات تملک شده توسط شهرداری در وضعیت مطلوب و قابل قبولی قرار دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر محصولات باغات قصردشت انار می باشد که متأسفانه با توجه به وضعیت انار تولیدی از باغات قصردشت که یکی از بی کیفیت ترین انارهای موجود در سطح بازار می باشد پیشنهاد می گردد نسبت به اصلاح گونه های درخت های موجود با پیوند زدن یا قلمه نمودن با درخت های انار ساوه اقدامات لازم صورت پذیرد.
این عضو شورای شهر همچنین افزود: از آنجا که یکی از گران ترین میوه های دنیا انار می باشد جای بسی تأسف است که حاصل تولیدات انارهای باغ های قصردشت هیچ گونه ارزش صادراتی و یا حتی کیفیت مقابله با محصولات داخلی را ندارد و اقتصاد مقاومتی ایجاب می نماید نسبت به اصلاح گونه های درخت های انار در سطح باغات قصردشت و شهر شیراز اقدام گردد.
حقنگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از منطقه 3 شهر شیراز گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری های مداوم معاون محترم اجرایی و مدیریت منابع آب تاکنون هیچ گونه تفاهمی بین شهرداری و سازمان آب و فاضلاب شرکت آب منطقه ای در جهت تأمین آب پایدار برای تامین مایحتاج فضای سبز شهر شیراز بعمل نیامده که علت اصلی آن تضاد موجود در دو دستگاه شرکت آب و فاضلاب و سازمان آب منطقه ای است که این موضوع بسار تأسف آور بوده و با گذشت 3 سال از آغاز این پروژه هنوز حرف مشترکی از درون دو شرکت و سازمان فوق خارج نشده است که هزینه این فرصت سوزی ها قطعاً متوجه کسانی است که ضریب تعامل در استان را در سطح پایین نگه داشته اند.
وی در ادامه گفت: امیدوارم استاندار محترم در این قضیه پادرمیانی نمایند تا مشکل سریعتر حل شود.
این عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی ایجاب می نماید در اجرای پروژه های شهری نهایت صرفه و صلاح دیده شود و از کارهایی که منجر به دوباره کاری می گردد اجتناب گردد.

پاک فطرت: تشکلهای بین المللی جوانان جهان اسلام با محوریت شیراز ایجاد شود
سید کمال پاک فطرت دیگر عضو شورا نیز در این جلسه ضمن اشاره به انتخاب شهر شيراز به عنوان دومين پايتخت جوانان جهان اسلام از سوی سازمان همكاریهای اسلامی گفت: باید دستگاهها وسازمانهای مختلف استان به ويژه شورا و شهرداری در تعامل و همکاری با يكديگر ضمن پيش بينی برنامه های فاخر و پايدار فرهنگی، هنری و اجتماعی، همبستگی اسلامی، برجسته سازی فرهنگ و ميراث مشترک جهان اسلام و پويايی جوانان مسلمان را به نمايش گذارند.
وی در ادامه تصریح کرد: در شرايطی كه امروزه بيش از نيم ميليارد نفر جوان مسلمان در كشورهای مختلف زندگی می كنند بايد از اين فرصت برای تشكيل انجمن ها وتشكلهای بين المللي جوانان مسلمان با محوريت شيراز استفاده كرد و در همين راستا ضرورت دارد تا كارگروهی با مشاركت شورا وشهرداری شكل گرفته ودر بخشهای مختلف به ويژه در حوزه ی معرفی چهره ی زنان مسلمان و مشاركت جوانان فارغ از هر گونه برنامه های كليشه ای اقدام به برنامه ريزی و تهیه نقشه راه بنمايد.
کد مطلب : ۱۴۲۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما