۰
plusresetminus
متن و حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

هاجری: سیاست یک بام و دو هوای دولت در قبال شوراها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟/ حقدل: 27 اردیبهشت فرصت مناسبی است تا بر وظایف و عملکرد روابط عمومی ها بازنگری صورت پذیرد + مصوبات شورا

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۹
تغییر نرخ کرایه وسائط حمل و نقل عمومی، تخصیص جوایز نقدی به ورزشکاران راه یافته به المپیک و پارا المپیک و همچنین توسعه فضای سبز ارتفاعات بام شیراز مصوبات این جلسه شورای شهر شیراز بود.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با حضور اعضا برگزار شد.


محمدرضا هاجری: سیاست یک بام و دو هوای دولت در قبال شوراها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

در این جلسه محمد رضا هاجری رئیس کمسیون فرهنگی شورا ضمن یاداوری وعده های استانداری در ارتباط با عمران و آبادانی استان فارس گفت: علی رغم اینکه دولت و مجلس باید کمک کند تا شهرداری کلانشهر ها به درآمد های ثابت و پایدار دست یابند، چرا باید جریمه 30 میلیارد تومانی رانندگان شیرازی به حساب خزانه کل واریز شود و تنها 2 میلیارد تومان آن به شیراز بازگردد ؟

وی در ادامه تصریح کرد: مگر طبق قانون نباید 60 درصد این درآمد برای توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی توسط شهرداری ها هزینه شود ؟ چرا باید در آمد های ارزش افزوده از شهرداری ها گرفته و به استانداری ها انتقال یابد؟

هاجری همچنین افزود: برخی در دولت از یک سو شعار حمایت از شورا و شهرداری را سر می دهند و از طرف دیگر در برنامه ششم توسعه به دنبال دولتی کردن شهرداری و تشریفاتی نمودن شوراها می باشند که حال باید پرسید این سیاست یک بام و دو هوا تا کی ادامه خواهد یافت؟

این عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به جای دولتی کردن حوزه فرهنگ، باید به دنبال مردمی کردن آن باشیم تا بدین ترتیب شکوفایی در این حوزه حاصل شود. وی همچنین در پایان تصریح کرد: در این عرصه آمادگی داریم در ساخت سریال تاریخی شاهچراغ به لحاظ تامین منابع مالی مشارکت جدی داشته باشیم و همچنین می توانیم آرامستان تاریخی درالسلام را نیز با قدمت تاریخی جهانی، همچون تخت فولاد اصفهان تبدیل به قطب زیارتی کنیم.


غلام مهدی حقدل: 27 اردیبهشت فرصت مناسبی است تا بر وظایف و عملکرد روابط عمومی ها بازنگری صورت پذیرد

غلام مهدی حقدل رئیس شورای شهر شیراز نیز در این جلسه با گرامیداشت روز 27 اردیبهشت که به نام روابط عمومی ها نامگذاری شده است گفت: امروزه روابط عمومی ها به عنوان یکی از ارکانهای اساسی خبری محسوب می شوند و این روز فرصتی است تا بر وظایف روابط عمومی ها بازنگری انجام پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در برخی مراکز روابط عمومی ها از رسالت اصلی خود دور شده و به جای انجام کار اصلی خود، به دنبال تامین نظر وزیر، رئیس و مدیر می باشند در حالیکه اگر روابط عمومی ها به  وظایف اصلی خود عمل کنند و موفقیت ها و پیشرفت های انقلاب اسلامی را در سازمان ها و نهادهای مربوطه برای مردم و ارباب رجوع خوب تشریح نمایند، موجب دلگرمی آنان شده و آن زمان است که آن ها به رسالت اصلی خود پرداخته اند.

منتخب مردم شیراز در شورای اسلامی شهر در اداکه افزود: اتفاقات عظیمی در ادارات و نهادهای مختلف بویژه در شورا و شهرداری درحال انجام است که به خوبی برای مردم تشریح نشده اند و لازم است تا جهت آگاهی افکار عمومی و ایجاد رضایت مردمی به توضیح مبسوطی از فعالیت های انجام شده پرداخته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در زمینه برخورداری از آثار میراث فرهنگی جزء ده کشور برتر دنیاست که آثار بزرگی را از سده ها و قرن های گذشته در خود جای داده است و همچنین در تصاویر باقیمانده بر روی سنگها حتی تصویر یک زن بدون حجاب مشاهده نمی شود که نشان می دهد ایرانیان در هزاره های قبل یکتاپرست و موحد بوده اند.
 

مصوبات شورا: تغییر نرخ کرایه وسائط حمل و نقل عمومی/ تخصیص جوایز نقدی به ورزشکاران راه یافته به المپیک و پارا المپیک/ توسعه فضای سبز ارتفاعات بام شیراز

در این جلسه پیشنهاد در خصوص حل و فصل مسائل و مشکلات مدیریت بحران شهرداری شیراز مطرح شد که به اتفاق آرا تصویب شد.

همچنین طرح دو فوریتی طبق پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورا که بر اساس آن، به سه قهرمان راه یافته به المپیک 30 میلیون تومان و به سه قهرمان راه یافته به پاراالمپیک 15 میلیون تومان هدیه نقدی پرداخت شود.

در ادامه این جلسه، تعیین نرخ کرایه خطوط شبانه نرخ دربستی در سطح شیراز که با توجه به وجود ۴ خط شبانه در پایانه نمازی نرخ تمام خطوط شبانه ۶۰۰ تومان و خطوط شهرک گلستان ۸۰۰ تومان تعیین شد.

همچنین طرح دوفوریتی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در صحن شورا مطرح شد که با قید یک فوریتی رای آورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی رفت.

در انتهای این جلسه نیز پیشنهاد توسعه فضای سبز ارتفاعات بام شیراز مطرح شد که شامل سه بند زیر بود.
۱. با توجه به ضرورت کاشت گیاهان کم آب به دلیل محدودیت منابع آبی، ۲۰۰ هزار اصله نهال انجیر تا پابان سال ۹۵ در ان ارتفاعات کاشته شود.
۲. شهرداری اقدامات لازم جهت اتصال باغ منصور آباد به ارتفاعات را انجام دهد تا فضای سبز در این منطقه گسترش یابد.
۳. طرح سامان دهی ارتفاعات برم دلک و سعدی و ظرف ۲ ماه آینده انجام شود.
این طرح و بندهای مشتمل بر آن، به اتفاق آرا این طرح تصویب شد.

گزارشگر: سیده سعیده موسوی

 
 
کد مطلب : ۱۴۰۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما