۰
plusresetminus
شکست در عین پیروزی؛

تاملی بر وقایع این روزهای «خان طومان»/ جبهه مقاومت شکست نمی خورد مگر...

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۷
به نظر می رسد تنها راهکار اصلی و نهایی برای حل بحران سوریه، تکیه بر توانمندی های مدافعان حرم و عدم اعتماد و اتکا به قدرتهای خارجی می باشد.
خان طومان
خان طومان
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی طی روزهای گذشته، انتشار خبر شهادت جمعی از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س) در حومه حلب قلب بسیاری از مسلمین و آزادگان جهان را جریحه دار کرده است. فارغ از آنکه شهادت، برای رزمندگان حاضر در این عملیات بزرگترین پیروزی در جای خود به شمار می رود، لزوم توجه به چند نکته پیرامون شکست نظامی در خان طومان ضروری به نظر می رسد:

نخست آنکه حمله گروه های تروریستی متشکل از النصره، احرار الشام و فلیق الشام به خان طومان، در شرایطی اتفاق افتاده که علی الظاهر در این مناطق آتش بس برقرار بوده و بر اساس قرارداد صلح، قرار نبوده طرفین اقدام به حمله زمینی کنند. در حالی که به اذعان بسیاری از ناظران سیاسی و نظامی، اوضاع میدانی در بسیاری از جبهه های نبرد در سوریه در حال بهبود یابی به نفع جبهه مقاومت بود، اصرار روسیه و همچنین دستگاه دیپلماسی کشورمان سبب پذیرش آتش بس در برخی مناطق شده و این در حالی است که همچنان گروه های تروریستی در بخش های زیادی از خاک سوریه، حضور غاصبانه داشته و در حق مردم مشغول جنایت هستند.

پس نخستین عبرت شکست خان طومان، در هم پیچیده شدن مذاکره و آتش بس با گروه های تروریستی است چرا که آنها نشان دادند مترصد لحظه ای غفلت از سوی جبهه مقاومت هستند تا ضمن تجدید قوا، با هدایت اطلاعاتی آمریکا برای فتح دیگر مناطق و حمله به جبهه مقاومت نیز اقدام کنند.

و دومین نکته آنکه حمله به جبهه مقاومت در خان طومان و بررسی نقش مشکوک اطلاعاتی روسیه و سکوت آنها پس از سقوط خان طومان نشان داد جبهه مقاومت برای دفاع از حرم و حریم حضرت زینب(س) و پاکسازی سوریه از لوث وجود گروه های تکفیری، بر روی کمک راهبردی هیچ قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای خارج از محور مقاومت نمی تواند و نباید حساب کند چرا که روسها نشان داده اند در این زمینه، بازیگران متبحری هستند و البته اهل معامله!

بنابراین به نظر می رسد تنها راهکار اصلی و نهایی برای حل بحران سوریه، تکیه بر توانمندی های مدافعان حرم و عدم اعتماد و اتکا به قدرتهای خارجی می باشد.

نویسنده: محمد هادی صفایی
 
 
کد مطلب : ۱۳۹۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما