۰
plusresetminus

ملاک های اساسی برای انتخاب اصلح کدام است؟/ مردم شیراز در چه صورت بازنده دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند بود؟

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
این روزها، فضای شیراز پر شده از شعارهایی که از لزوم رای دادن به لیست احزاب و گروه های سیاسی سخن می گویند، بی آنکه به این مسئله توجه شود که تداوم فضای احساسی و سیاست زده به هیچ عنوان منتهی به یک انتخاب آگاهانه برای مردم نخواهد شد.
انتخابات
انتخابات
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که شیرازیها در این دور، یک مهندس عمران، یک فرهنگی بازنشسته و یک دندانپزشک به نهاد قانونگزاری کشور فرستاده اند و در دور دوم، باید میان یک استاد دانشگاه و متخصص اقتصادی از یک سو و مهندس زمین شناسی با سوابق مدیریتی یک نفر را برگزینند.
بنابر آنچه که پیشتر نیز به آن اشاره کرد ایم، به نظر می رسد اگر شیراز و  فارس در مجلس دهم از وجود یک متخصص اقتصادی که بتواند در تنظیم بودجه و اختصاص اعتبارات لازم، گامهای موثری برای شهر و استان بردارد بهره نبرد، بسیار متضرر خواهد شد.
این روزها، فضای شهر شیراز پر شده است از شعارهایی که از لزوم رای دادن به لیست احزاب و گروه های سیاسی سخن می گویند، بی آنکه به این مسئله توجه شود که تداوم فضای احساسی و سیاست زده در آستانه دور دوم انتخابات مجلس، به هیچ عنوان منتهی به یک انتخاب آگاهانه برای مردم نخواهد شد حال آنکه رای تک تک آحاد ملت، بر سرنوشت عمومی جامعه اثر گذار است و در فضایی که امکان انتخاب اصلح، به واسطه سیاست زدگی برای مردم سخت می شود، بازنده اصلی این انتخاب ناآگاهانه تنها مردمی خواهند بود که با یک مجلس ناکارامد و ناآشنا به نیازهای فارس و شیراز مواجه می شوند و به مدت چهار سال باید با مشکلات معیشتی و عدم حمایت جدی از واحدهای تولیدی و صنایع استان و همچنین بهبود فضای کسب و کار دست و پنجه نرم کنند.
حال که چند ساعت بیشتر تا انتخابات دور دوم مجلس باقی نمانده، بد نیست تا از مشکلات و اولیت های اصلی شهر شیراز و استان فارس بیشتر سخن گفته شود.
استان فارس، به لحاظ نرخ بیکاری و پایین بودن اشتغال پایدار جزو استانهای در خطر بحران کشور محسوب می شود. از طرفی، سالهاست استان فارس صدرنشین حوادث و تلفات جاده ای در کشور است که این مسئله، بیش از هر چیز نشان از ترانزیت نامطمئن کالا و مسافر از محورهای مواصلاتی استان دارد. سومین استان درگیر با بحران کم آبی دیگر معضل فارس است که سبب شده کشاورزی در فارس، سالهای کم رونقی را پشت سر بگذارد و نهایتا، آمارهای رسمی شاخص بدی در خصوص میزان جرم و بزه در استان فارس را نسبت به میانگین کشوری نشان می دهند.
توجه به همه این موارد، آنگاه اهمیت بیشتر میابد که دریابیم بسیاری از ظرفیت های گردشگری در شهر شیراز از جمله گردشگری مذهبی، پزشکی و تفریحی در استان فارس تا حد بسیاری بلا استفاده مانده حال آنکه با بهره برداری صحیح و به موقع از آنها می توان ثروت و ارزش افزوده بسیار زیادی برای استان تولید کرد و مشکل اشتغال و بیکاری را نیز تا حد بسیاری برطرف کرد. علاوه بر این، به گفته بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی، امروزه بزه و جرم بیش از هر چیز دیگر ریشه در فقر و بیکاری دارد. حال با دانستن این موارد، هر شهروند شیرازی و بلکه هر شهروندی در هر کجای میهن پرمهرمان که جمعه پای صندوق رای می رود، باید از خود بپرسد که کدام نامزد راهیابی به خانه ملت برای حل ریشه ای این قبیل معضلات می تواند موثرتر باشد؟
نامزدی که طی سالهای گذشته پایتخت نشینی را به حوزه در حوزه انتخابیه خود ترجیح داده و یا نامزدی که سکونت در حوزه انتخابیه و حضور در میان مردم و آشنایی با ظرفیت ها و نقاط ضعف شهر خود را برگزیده است؟
نامزدی که فاقد برنامه های عملیاتی در حوزه اقتصاد است یا نامزدی که به عنوان یک خبره اقتصادی در سطح کشور مطرح است؟
نامزدی که صرفا به دلیل حضور در یک لیست سیاسی امکان رای آوری دارد و یا نامزدی که تنها با تکیه بر توانمندی ها و کارنامه عملکردش به جلب اعتماد عمومی مردم می پردازد؟

اینها پرسشهایی است که پاسخ واقع بینانه به آنها موجب می شود شهروندان شهرمان آگاهانه انتخاب کنند.
نویسنده: محمد هادی صفایی

 
کد مطلب : ۱۳۷۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما