۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

بسیاری از مشکلات امروز جامعه به دلیل رانت خواری و سوءاستفاده در برخی مراکز حساس دولتی است/ اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است و نه بخشنامه ها و همایش های بی اثر

تاریخ انتشارجمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۹
آیت الله ایمانی گفت: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی، مشکلات معیشتی اقشار مختلف مردم حل خواهد شد و امید و شادابی و نشاط در جامعه ایجاد خواهد شد.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های نمازجمعه امروز شیراز ضمن تاکید بر لزوم آمادگی در برابر تهدیدات دشمنان اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز 3 بار از سوی امریکا تهدید به حمله اتمی شده ایم و اسرائیل نیز نظام اسلامی را دو بار تهدید به حمله کرده؛ این در حالی است که اگر با چنین تهدیداتی نیز مواجه
دشمنان می خواهند ما نتوانیم در برابر تهدیدات خارجی دفاع لازم را از خود داشته باشیم و از سوی دیگر نیز می خواهند سرمایه لازم برای معیشت مردم و رفع نیازهای کشور در اختیارمان نباشد
نبودیم ملزم بودیم و هستیم که سلاح های دفاعی کشور را به خوبی گسترش داده و تقویت کنیم.
وی در ادامه گفت: دشمنان می خواهند ما نتوانیم در برابر تهدیدات خارجی دفاع لازم را از خود داشته باشیم و از سوی دیگر نیز می خواهند سرمایه لازم برای معیشت مردم و رفع نیازهای کشور در اختیارمان نباشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به میلاد فرخنده مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: امام علی(ع) بر عدالت اجتماعی و رفع تبعیض و مبارزه با فساد و رانت و ویژه خواری حساس بود و با مفسدین برخورد می کرد و انسان های بی تجربه و کسانی که نمی توانند مدیریت داشته باشند سر کار نمی گذاشت.
آیت الله ایمانی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مفاسد اقتصادی امروز عمدتا بخاطر رانت ها و سوء استفاده هایی است که در مراکز حساس دولتی وجود
بسیاری از مشکلات مفاسد اقتصادی امروز عمدتا بخاطر رانت ها و سوئ استفاده هایی است که در مراکز حساس دولتی وجود دارد
دارد.
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به شرایط حکومت حضرت علی(ع) افزود: نتیجه مبارزه با فساد و ویژه خواری این است که در حکومت حضرت علی(ع) که 3 جنگ بزرگ را در کمتر از چهار سال پشت سر گذاشته، هیچ کس در کوفه پایتخت این حکومت زندگی نمی کند مگر اینکه از سه نعمت سرپناه و خانه، بهره مندی از قوت گندم و دسترسی و استفاده از آب نوشیدنی سالم و گوارا استفاده می کند.
وی در ادامه افزود: به همین دلیل است که تاکید می کنیم مسئولان کار را بدست کاردان بدهند و وقتی یک کارشناس یا مسئول، خیانت می کند یا در تولید کارشکنی می کند او را عزل کنند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث
مسئله اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و علم است نه بخشنامه و نه اینکه من در خطبه های نماز جمعه داد بزنم و بعد هم اثری دیده نشود!
مهم اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: همه دستگاه های مسئول در این باره باید اقدامی جامع و کامل داشته باشند بنحوی که در انتهای سال، پیشرفت قابل ملاحظه ای در عرصه تولید و اشتغال به مردم ارائه شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است نه بخشنامه و نه اینکه من در خطبه های نماز جمعه داد بزنم و بعد هم اثری دیده نشود!
آیت الله ایمانی در انتها با اشاره به نتایج تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی، مشکلات معیشتی اقشار مختلف مردم حل خواهد شد و رکود از بین می رود و رونق بوجود خواهد آمد و امید و شادابی و نشاط در جامعه ایجاد خواهد شد.
 
کد مطلب : ۱۳۶۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما