۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

با تداوم نگاه و رویکردهای موجود به «خودکفایی اقتصادی» دست نخواهیم یافت/ روح توافق هسته ای مد نظر آمریکا، دست کشیدن از آرمانهای انقلاب است

تاریخ انتشارجمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸
آیت الله ایمانی گفت: اگر عزم و جدیتی که در رسیدن به فناوری بومی هسته ای وجود دارد، در بحث خودکفایی اقتصادی هم وجود داشته باشد قطعا موفق خواهیم شد.
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های نمازجمعه امروز این شهر پس از سلام به ساحت پیامبر گـــرامی اسلام ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین و دعوت به ترک رذایل و اکتساب فضایل اخلاقی اظهار داشت: فناوری هسته ای که ایران به آن دست یافته است، به اعتراف دانشمندان و کارشناسان منصف جهان یک استثنا در تاریخ بوده چراکه کشورهای مختلف جهان که این فناروری را در اختیار دارند، غالبا با کمک دیگر کشورهای جهان به آن دست یافته اند.
وی در ادامه افزود: اگر عزم و جدیتی که در رسیدن به فناوری بومی هسته ای وجود دارد، در بحث خودکفایی اقتصادی هم وجود داشته باشد قطعا موفق خواهیم شد.
امام جمعه شیراز در ادامه افزود: همانگونه که در فناوری هسته ای نگاهمان را از خارج به سمت توانمندی داخلی تغییر دادیم، در اقتصاد هم اگر به توان داخل تکیه کنیم و برنامه ریزی کنیم، از اصول علمی تبعیت کنیم و تمام امکانات کشور را بسیج کنیم، آنگاه به اقتصادی دست خواهیم یافت که تمام دنیا را به اعجاب و شگفتی وا دارد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: پس بیاییم نگاهمان را تغییر دهیم؛ نگاهمان را بر گردانیم به سرمایه ایرانی و بازوی ایرانی تا برسیم به آنجایی که باید برسیم.
آیت الله ایمانی در ادامه با اشاره به یک تفکر خطرناک که معتقد است برای بهبود اقتصاد ملی باید با آمریکا کنار آمد تاکید کرد: نتیجه این تفکر این است که آرام آرام مطالبات آمریکا را عملیاتی کنیم و گام به گام از اصول و ارمانهای انقلاب عقب نشینی نماییم.
وی همچنین در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران به روح توافق هسته ای عمل نکرده است افزود: سیگنال هایی که اوباما پیشنهاد داده ایران به عنوان روح توافق هسته ای عملیاتی کند این است که ایران سلاح موشکی را محدود کند، حمایت از حزب الله لبنان را ترک کند، از خط مقاومت دفاع نکند و نسبت به کشورهای مظلوم جهان مثل فلسطین سوریه یمن بحرین عراق دفاع نکند.

 
کد مطلب : ۱۳۶۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما