۰
plusresetminus
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی:

مسئولیت فنی برجام بر عهده من است/ اگر تیزبینی رهبری نبود تا کنون به هزار شیوه باخته بودیم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶
صالحی گفت: در همین مذاکرات خیلی مقاطع شرایط خاص داشتیم که اگر حمایت رهبری و شدت و حدت و بیانات صریح ایشان نبود، این دستاورد را نداشتیم.
علی اکبر صالحی
علی اکبر صالحی
به گزارش "حافظ نیوز" علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار نوروزی با مسئولان و کارکنان سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستاوردهای برجام خاطرنشان کرد: در تحقیق و توسعه محدودیت‌هایی پذیرفتیم، اما مانع رسیدن به اهدافمان نیست.
رئیس سازمان انرژی اتمی با ابراز تاسف از برخورد برخی افراد با موضوع اراک، گفت: اکنون فرصتی پیش آمده است تا در طراحی این راکتور، مطابق آنچه می‌تواند به حال کشور مفید باشد، تجدیدنظر کنیم و بخش‌هایی که می‌شود را اصلاح کنیم. همکاران ما جدولی را طراحی کردند که طراحی سابق و طراحی لاحق و تفاوت شاخص‌ها در آن آمده است. صالحی با تاکید بر اینکه اگر نبود تیزبینی، تیزهوشی، آینده‌بینی و دشمن‌شناسی مقام معظم رهبری، تاکنون به هزار شیوه باخته بودیم، تصریح کرد: در همین مذاکرات خیلی مقاطع شرایط خاص داشتیم که اگر حمایت رهبری و شدت و حدت و بیانات صریح ایشان نبود، این دستاورد را نداشتیم. در بحث PMD اگر رهبری صریحاً نمی‌گفتند حق بازجویی از دانشمندان و کارشناسان ما را ندارند، آنها طور دیگری عمل می‌کردند.
اما این اتفاق نیفتاد و این پرونده بسته شد. وی با اشاره به دستاورد حاصل از تبادل مواد هسته ای صورت گرفته، ادامه داد در بعد فنی برجام بنده مسئولیت کار را می‌پذیرم. اگر خطایی شده باشد مسئولیتش را می‌پذیرم و هیچکس دیگر مسئول نیست چون با اطمینان خاطر می‌دانیم چه کرده‌ایم.
منبع: فارس
 
کد مطلب : ۱۳۵۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما