۰
plusresetminus

معضلی به نام برچسب های تبلیغاتی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۳۰
همه ما معمولا چنین عکسهایی را به دفعات در سطح شهر و درب منازل مشاهده کردیم.   فرض کنید شما درب منزل خود را تازه رنگ کردید اما هنوز چند روزی سپری نشده که که اولین برچسب بر پشت در شما خواهد خورد و تا شما بخواهید این را پاک کنید برچسب های بعدی پشت سر آنها زده خواهد شد. مسئول هزینه هایی که در این رابطه بر مردم تحمیل می شود کیست و آیا به مرور زمان این مساله به یک معضل زیباسازی برای شهر تبدیل نشده است؟ باید از وزارت ارشاد پرسید که چاپخانه‌ها با چه مجوزی این برچسب‌ها را در این تیراژ بالا چاپ می‌کنند و چگونه است که افرادی آزادانه این برچسب‌های غیر مجاز را می‌چسبانند و تاکنون از سوی نهادهای نیروی انتظامی دستگیر نشده‌اند؟ اصلا آیا این عمل به صورت جرم و تخلف از قانون تعریف شده است و راهکار قانونی برای برخورد با آن پیش بینی شده است که بتوان از نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذیربط انتظار برخورد داشت؟ حال باید از مسئولان زیباسازی شهرداری شیراز سوال پرسید که با این شرکت ها چه برخورد هایی را کرده اند و چه راه حلی برای این موضوع دارند. مسلما برخورد فیزیکی و قهرآمیز جواب گو نیست. اما می شود برای اشخاصی که با ثبت چنین شرکت های خصوصی، می خواهند تولید درامد و اشتغال زایی کنند در قسمتی از دیوار کوچه ها و خیابان ها و یا مجتمع های تجاری و مسکونی رسما مکانی برای اینگونه تبلیغات اختصاص داد. مکانی که شهروندان تنها در آنجا انتظار رویت تبلیغات میدانی و بازرگانی را داشته باشند. مسلما با اتخاذ این روش، هم گام موثری در جهت زیباسازی اماکن عمومی و چهره شهر برداشته می شود و هم اینکه کمک شایان توجهی به این قبیل شرکت ها برای انجام تبلیغات هدفمند با هزینه کمتر شده است و هم شهروندان دیگر شاهد وارد آمدن آسیب به وجهه و نمای بیرونی محل سکونت خود نخواهند بود.
کد مطلب : ۱۲۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما