۰
plusresetminus
2 سال از امضای توافق ژنو 3 گذشت؛

آیا روند تحریم‌های ظالمانه متوقف شد؟ / بازی برد-برد آثارش بر خروج از رکود، تقویت تولید داخلی و اشتغال کجاست؟!

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
دو سال پیش در چنین روزی (3 آذر 1394) درست چند ساعت پس از امضای توافقنامه موسوم به ژنو 3 آقای روحانی در نامه‌ای به رهبر انقلاب‌، مدعی کسب دستاوردهای بزرگی در این توافق شد که اکنون و پس از گذشت 2 سال، مروری بر این دستاوردها خالی از لطف نیست.
توافق ژنو 3
توافق ژنو 3
به گزارش "حافظ نیوز"،  رضا سراج در کانال تلگرامی خود با عنوان «آنچه مرقوم داشتید، الآن کجاست؟» نوشت:

🔷 دو سال پیش در  چنین روزی (3 آذر 1394) درست چند ساعت پس از امضای توافقنامه موسوم به ژنو 3 آقای روحانی در نامه‌ای به رهبر  انقلاب‌، مدعی کسب دستاوردهای بزرگی در این توافق شد که اکنون و پس از گذشت 2 سال، مروری بر این دستاوردها خالی از لطف نیست:

به ادعای ایشان دستاوردهای این توافق عبارت بود از: 
1⃣ به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران 
2⃣حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرزوبوم 
3⃣  توقف روند تحریم‌های ظالمانه
4⃣ فروپاشی سازمان تحریم 
5⃣ قدرت‌های بزرگ به این نتیجه رسیدند که «تحریم و فشار، راه به‌جایی نخواهد برد و برای کسب توافق، راهی جز احترام متقابل و مذاکره عزتمندانه وجود ندارد.
6⃣ بی تردید حصول این توافق، به نفع همه کشورهای منطقه و صلح و پیشرفت جهانی در راستای رویکرد "برد-برد خواهد بود "

اکنون می‌توان هر یک از گزاره‌های فوق را ارزیابی کرد:

🔺به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران: پس از دو سال مذاکره، غنی‌سازی محدود برای ایران به رسمیت شناخته شد و البته حق بازفرآوری از ایران برای همیشه سلب شد. همچنین قطعنامه 2231 به دنبال محدودسازی حقوق موشکی و دفاعی ایران نیز هست.
🔺حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرزوبوم:  پس از دو سال چند هزار ماشین غنی‌سازی از فردو و نطنز جمع شده، قلب رآکتور اراک در آستانه پر شدن با بتن است و چندین تن ماده غنی‌شده باید از کشور خارج شود
🔺توقف روند تحریم‌های ظالمانه: در طی دو سال اخیر بارها افراد و شرکت‌های ایرانی به بهانه‌های مختلف به لیست تحریم شده‌ها اضافه‌شده‌اند.
🔺 فروپاشی سازمان تحریم: تحریم‌ها پس از دو سال مذاکره فشرده، تا پایان هشت سال آینده لغو نشده و تنها تعلیق می‌شود. این تحریم‌ها می‌تواند به میل امریکا و یا هر کشور دیگر 5+1 شرف مدت 60 روز به‌جای خود بازگردد.
🔺قدرت‌های بزرگ به این نتیجه رسیدند که تحریم و فشار، راه به‌جایی نخواهد برد: هنوز و پس از دو سال مذاکره و امضای سند برجام، غرب همچنان از گزینه نظامی روی میز صحبت می‌کند و فشار از دستور کار خارج نشده است.
🔺بازی برد-برد آثارش بر خروج از رکود، تقویت تولید داخلی و اشتغال کجاست؟!

⁉️اکنون و با مروری بر آنچه آقای روحانی «مرقوم داشته است» با آنچه در واقیت رخ داد، می‌توان به خیلی از حقایق پی برد!!! برجامی مانده با 28 بند ابلاغی رهبر انقلاب که اجرای بی کم و کاست آن نیاز به مطالبه‌ی جدی دارد..
کد مطلب : ۱۲۱۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما