مدرس دانشگاه: حوزه بازاریابی ایران دچار نوعی بیماری است
تاریخ انتشارجمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
یک مدرس دانشگاه گفت: حوزه بازاریابی و برند (نشان تجاری) در ایران دچار نوعی بیماری است که بهره گیری از روش های علمی به روز دنیا می تواند در جذاب شدن برندها برای مشتریان و رفع این نقیصه راهگشا باشد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا بهنود الله وردی نیک، پنجشنبه در پنجمین کنفرانس ملی ارتباطات یکپارچه، بازاریابی و برند (IMBC) در شیراز افزود: امروز نشان های تجاری معدودی در کشور جذاب و مشتریان یا مخاطبان به آنها وفادار هستند و هوادار آنها می مانند، تیم های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و ... نمونه این نشان های جذاب هستند.
وی اظهار کرد: در عصر بازاریابی و ارتباطات یکپارچه نباید شرکت ها به دنبال فروش کالای خود به فردی باشند که به آن نیاز ندارد، این کار همانند این است که به یک اسکیموی ساکن در قطب یخچال بفروشند.
این مدرس دانشگاه گفت:شرکت ها برای موفقیت در عصر کنونی باید به جای رویکرد فروش محوری ، رویکردی مبتنی بر ارتباط با مشتریان و مخاطبان را در پیش گیرند تا مشتریان به آنها وفادار بمانند و حرکت پویای آنها با این پشتوانه تداوم داشته باشد.
دبیرپنجمین کنفرانس ملی ارتباطات یکپارچه،بازاریابی وبرند نیز دراین کنفرانس گفت: به روز رسانی دانش صاحبان صنایع و نشان های تجاری و تولیدکنندگان در زمینه بازاریابی و تبلیغات از اهداف برگزاری این کنفرانس است.
نیما حکیمی مقدم افزود: در این کنفرانس دو روزه، مباحث تخصصی در حوزه های برند، تبلیغات، بازاریابی، فروش، تولید محتوا و اخبار رسمی و رفتار مصرف کننده ، مطرح و در مورد آنها تبادل نظر می شود.
دبیر پنجمین کنفرانس ملی ارتباطات یکپارچه، بازاریابی و برند اظهار کرد: به نظر می رسد در استان فارس از نظر دانش تبلیغات و بازاریابی دچار نقصان هستیم و بر این باوریم که اگر صنایع از این دانش و علم بهره مند بودند ، شاهد رکود صنعت در این استان نبودیم.
وی گفت: این کنفرانس با همکاری استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت مخابرات استان فارس به مدت دو روز ادامه دارد.