توسعه و گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار است

11 ارديبهشت 1394 ساعت 7:10

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه برای گروه‌های پزشکی در دستور کار داریم توسعه و گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است به‌ طوری‌ که دانشگاه‌های مرکز این استان مانند شیراز، بین‌المللی و دانشگاه‌هایی مانند جهرم ملی می‌شوند.


به گزارش حافظ به نقل از فارس از جهرم، حسن قاضی‌زاده هاشمی بعد از ظهر امروز با حضور در سایت بیمارستان 240 تختخوابی جهرم مرکز درمان ناباروری این شهرستان را کلنگ‌زنی کرد.
این پروژه در زمینی به مساحت 7 هزار و 100 مترمربع و اعتبار 12 میلیارد تومان در چهار طبقه و در مدت‌ زمان 18 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
زمین این مرکز که در همجواری بیمارستان 240 تختخوابی جهرم قرار دارد اهدایی یکی از خیران این شهرستان است.
وزیر بهداشت همچنین با حضور در دانشگاه علوم پزشکی جهرم با افتتاح اتاق عملیات و برنامه‌ریزی و رونمایی از سامانه هوشمند نسخه‌های الکترونیکی در نشست هیئت‌ رئیسه و مدیران این دانشگاه حضور یافت.
قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با ابراز خوشنودی از دومین سفر خود به جهرم به تلاش‌های این دانشگاه در عرصه خدمت اعم از آموزش و پژوهش و بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در ادامه عمر و مسیر خود هرچه‌ بهتر بتواند الگوی حکومت علی (ع) را در جامعه پیاده کرده و به آن نزدیک کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خدمات طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اشاره کرد و ارتقای خانه‌های بهداشت در روستاها را از جمله دستاوردهای این بخش دانست.
وی با بیان اینکه این خدمات سبب شد تا خدمات‌رسانی ارزنده دولت در حوزه سلامت ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: امسال نیز باید با تجربه گرفتن از سال گذشته و رفع نواقص موجود ضمن ارائه مطلوب خدمات به مردم شاهد برطرف شدن دغدغه‌های دیگر باشیم.
وی اظهار داشت: آنچه برای گروه‌های پزشکی در دستور کار داریم توسعه و گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است به‌ طوری‌ که دانشگاه‌های مرکز این استان مانند شیراز، بین‌المللی و دانشگاه‌هایی مانند جهرم ملی می‌شوند و این امر به دلیل عدم یکسان شدن فعالیت‌های دانشگاه‌ها بوده و در عین‌ حال دارای مزیت‌هایی است که از جمله آن موظف شدن دانشگاه‌هایی مانند جهرم و فسا برای جذب هیئت‌ علمی از دانشگاه‌های تیپ 2 و 3 است.
قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: استفاده یک رتبه علمی در بخش مربوط به خود، مأموریت‌محور شدن دانشگاه‌ها، مدیریت منابع، حفظ تمامیت مدیریت‌های استان و ... از دیگر مزایای این طرح است.
قاضی‌زاده هاشمی تکمیل بیمارستان 240 تختخوابی جهرم را از کارهای مهمی دانست که باید تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد، گفت: همچنین احداث مرکز درمان ناباروری نیز که امروز کلنگ آن به زمین زده شد ظرف مدت 18 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.


کد مطلب: 6500

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/6500/توسعه-گسترش-دانشگاه-های-علوم-پزشکی-دستور-کار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir