چهره هایی که حضورشان در تبلیغات داخلی مجاز شد

11 بهمن 1393 ساعت 8:21



حضور چهره های هنری - ورزشی در تبلیغ صنایع و تولیدات
داخلی، مجاز شد تا با استفاده از این ظرفیت به توسعه بازار صنایع ملی کمک
شود.به گزارش تسنیم، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد
اسلامی گفت: روح حاکم بر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، توجه، باور و حمایت
از صنایع و تولیدات داخلی است. این نگاه درونزا علاوه بر جنبه های ملّی،
خودباورانه و استحکام اقتصاد کشور به اشتغالزایی نیز کمک می کند.وی افزود:
هر بخشی از مدیریت کشور باید ببیند در جهت هم افزایی با این سیاست کلّی چه
سیاستها یا اقداماتی باید انجام دهد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را
در حوزه های فرهنگ سازی برای این رویکرد، مسئول می داند. مطابق بسته حمایتی
که ابتدای امسال اعلام شد رسانه هایی که موضوع آنان و حجم اکثر خروجی آنان
تقویت کننده هر یک از محورهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی باشد یارانه سه
برابری می گیرند.انتظامی در همین زمینه توضیح داد: دوره های آموزشی فشرده
برای سردبیران و دبیران اقتصادی رسانه های اصلی کشور هم با همین هدف صورت
گرفت تا مفاهیم و پایه های این رویکرد، ابتدا برای خود رسانه ها روشن شود
تا بتوانند با اثربخشی بیشتری حرکت کنند.معاون وزیر ارشاد با اشاره به
بازنگری در قانون تبلیغات گفت: قبلاً حضور چهره های ورزشی و هنری در انواع
تبلیغات، ممنوع بود. اخیراً این ضوابط مورد بازنگری قرار گرفت و حضور این
چهره ها در تبلیغ صنایع و تولیدات داخلی، مجاز شد تا با استفاده از این
ظرفیت به توسعه بازار این صنایع کمک کند.انتظامی ادامه داد: البته طبیعی
است که سایر ضوابط از جمله معارض نبودن با فرهنگ اسلامی و ایرانی برای همه
نوع تبلیغات و از جمله این نوع تبلیغات، جاری است و نظارت خواهد شد. بعلاوه
در ضوابط جدید و با توجه به ضرورت رعایت حقوق کودکان، از این نوع تبلیغات
برای محصولاتی که مصرف کننده آن عمدتاً کودکان هستند نمی توان استفاده کرد.




کد مطلب: 4262

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/4262/چهره-هایی-حضورشان-تبلیغات-داخلی-مجاز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir