شهرداری شیراز :

شیراز آماده نخستین بارش پاییزی

1 آبان 1403 ساعت 12:16

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بررسی وضعیت مناطق یازده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر و ارزیابی آمادگی در مقابل وضعیت‌های مختلف جوی بر پیشگیری از خطرات احتمالی تأکید کرد.


به گزارش حافظ خبر، جلسه هماهنگی بخش‌های مختلف خدماتی شهرداری شیراز با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش باران در ساعات و روزهای آینده در سطح شهر شیراز برگزار شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در این جلسه پس از بررسی وضعیت مناطق یازده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر و ارزیابی آمادگی در مقابل وضعیت‌های مختلف جوی، نقاط ضعف و قوت را مشخص و تأکید کرد: تمرکز همه عوامل اجرایی بر پیشگیری از خطرات احتمالی باشد.

روح‌الله خوشبخت همچنین بر کنترل مستمر تجهیزات بارندگی در مناطق و سازمان‌ها تأکید و اظهار کرد: قبل از شروع بارندگی استقرار تجهیزات در محل‌های پرخطر بر سرعت عمل و کاهش خطرات احتمالی تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز در هنگام بارندگی در نقاط مختلف پیش‌بینی‌شده استقراریافته و آماده انجام عملیات هستند.

معاون محیط ‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به انجام مستمر در مسیر رودخانه خشک و سایر نقاط موردنظر، از معاونین خدمات شهری مناطق یازده‌گانه خواست توجه ویژه‌ای پیش از شروع بارش‌ها به مناطقی داشته باشند که درگذشته دچار آب‌گرفتگی شده و از پاک‌سازی و لایروبی شدن این نقاط اطمینان حاصل کنند.

خوشبخت همچنین خواستار جمع‌آوری مصالح موجود در پروژه‌های عمرانی در حال اجرای سطح شهر شد و خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه مهم‌ترین گام برای مدیریت بحران‌های احتمالی است.

وی از پشتیبانی و پایش هوشمند در هنگام بارندگی‌ها خبر داد و گفت: زیرگذرها و سایر نقاط شهر از طریق مرکز کنترل ترافیک تحت نظارت قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه اختلال به‌سرعت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 معاون شهردار شیراز ضمن آرزوی روزهای خوش بارانی در پاییز دل‌نشین شیراز برای شهروندان، از آن‌ها خواست با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای هواشناسی از بروز حوادث ناخوشایند برای خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند.

خوشبخت از شهروندان خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها جدا خودداری کرده و راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و منازل را پاک‌سازی کنند.

خودداری از تردد در خیابان‌ها و معابر درگیر تا پایان بارش باران، خودداری از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها، دوری کردن از رودخانه‌ها و مسیرهای منتهی به آن‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، انجام ندادن سفرهای غیرضروری ازجمله نکاتی بود که معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز به آن‌ها اشاره کرد.

 وی یادآور شد: خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

خوشبخت عنوان کرد: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.


کد مطلب: 28846

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28846/شیراز-آماده-نخستین-بارش-پاییزی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir