دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

ارائه بیش از 420 هزار خدمت در حوزه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر

16 مهر 1403 ساعت 19:23

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، از ارایه بیش از 420 هزار خدمت در حوزه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، در مدت 6 ماه نخست امسال خبر داد.


به گزارش حافظ خبر، کمال فخرپور گفت: جامعه امروزی در حلقه ای از بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون و انواع سرطان گرفتار شده است و جوامع مدرن امروزی در میان تبعات ناشی از آلودگی هوا، ترافیک و حوادث جاده ای، افزایش استفاده از سموم کشاورزی، استرس های محیطی، گرد و غبار و هزاران عامل مضر و خطرناک قرار گرفته است.

او افزود: وظیفه و رسالت ما در حوزه بهداشت، گسترش برنامه های آموزشی، ترویج فرهنگ تغذیه سالم، توسعه فرهنگ عدم مصرف دخانیات، توسعه فرهنگ ورزش و فعالیت های بدنی، شناسایی و غربالگری بیماری های غیر واگیر است و این امر مهم با همیاری و همکاری تمامی اقشار جامعه در راستای کاهش عوامل مضر و زیانبار محقق می شود تا بتوانیم محیطی امن و سالم داشته باشیم.

مسوول واحد پیشگیری از بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای انقلاب نیز در این زمینه گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، بیش از 420 هزار خدمت در حوزه بیماری های غیرواگیر، در 29 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی زیر پوشش مرکز بهداشت شهدای انقلاب ارایه شده است.

«مژگان وطن پرست» افزود: بیش از 130 هزار خدمت از سوی پزشک و مراقبان سلامت به بیماران مبتلا به پر فشاری خون انجام شده است.

او با بیان اینکه، حدود 100 هزار نفر از افراد بالای 30 سال، خدمات پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، دیابت، فشار خون بالا و اختلالات چربی خون از طریق خطرسنجی و مراقبت های ادغام یافته دریافت کرده اند، اضافه کرد: حدود 32 هزار خدمت غربالگری سرطان روده بزرگ برای افراد 50 تا 70 سال انجام شده است.

وطن پرست ادامه داد: در گروه سنی 30 تا 70 سال، غربالگری سرطان سینه برای بیش از 40 هزار نفر و همچنین در گروه سنی 30 تا 60 سال 31 هزار نفر از بانوان دارای شرایط خدمت غربالگری سرطان دهانه رحم دریافت کرده اند؛ همچنین 80 هزار خدمت به بیماران دیابتی از سوی پزشک و مراقبان سلامت، از جمله خدمات ارائه شده در 6 ماهه نخست سال جاری بود.

 


کد مطلب: 28801

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28801/ارائه-بیش-420-هزار-خدمت-حوزه-پیشگیری-بیماری-های-غیر-واگیر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir