مدیر کل پست استان فارس :

پردازش روزانه 50 هزار مرسوله پستی توسط پست فارس

16 مهر 1403 ساعت 19:11

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مدیر کل پست فارس با اشاره به اینکه روزانه 50 هزار مرسوله در پست فارس پردازش می شود که 30 هزار مرسوله وارده است که نزدیک به 17 هزار مرسوله در شیراز و صدرا توزیع می شود، افزود: 20 هزار مرسوله صادره است.


به گزارش حافظ خبر، ​​​​​​ روح الله عباسی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تصور می شد که با اتفاقات الکترونیکی صنعت پست از بین برود، گفت: با توسعه فضای سایبری، اقتصاد هم تغییر کرد و اقتصاد دیجیتال آمد و امروز یکی از مباحث مهم دنیا بحث اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک است.
مدیر کل پست فارس اظهار کرد: «ای شاپ» ها در دنیا فعالیت می کنند که نمونه آن «آمازون» در دنیاست و سکوهای داخلی هم همه می شناسند و با توسعه «ای شاپ» ها، صنعت پست توسعه بیشتری گرفت چرا که ما هر چقدر پیشرفت کنیم نمی توانیم کالا را از طریق فیبرنوری ارسال کنیم.
وی گفت: کسانی در مشاغل خانگی کار می کنند امروز با سرعت بیشتری می توانند کسب و کار را توسعه دهند و توسعه زیرساخت فناورانه دیجیتال باعث توسعه «ای شاپ» ها به بالطبع آن صنعت پست می شود و در دوران کرونا صنعت پست پشتیبان خرید و فروش بود و امروز ذائقه مردم تغییر کرده است.
عباسی گفت: امروز خروجی فعالیت های «ای شاپ» در کشور به فعالیت های پستی تبدیل می شود.
وی گفت: چندین دهه کل خدمات سازمان سنجش در اختیار پست بود و با سربلندی انجام شد.
عباسی با اشاره به اینکه در حوزه کدپستی و شناسایی افراد، در توزیع کالابرگ ارزاق، ثبت نام و توزیع کارت ملی، توزیع مدارک خودرو و کارت سوخت، پست خدمت کرد، یادآور شد: در نمایشگاه کتاب تهران کتاب به صورت الکترونیکی ارائه می شود و مردم می توانند کتاب در دور افتاده ترین نقطه کشور دریافت کنند.
وی گفت: پررنگ ترین تاثیر امروز پست، بحث تجارت الکترونیک است.
عباسی با اشاره به اینکه روزانه 50 هزار مرسوله در پست فارس پردازش می شود که 30 هزار مرسوله وارده است که نزدیک به 17 هزار مرسوله در شیراز و صدرا توزیع می شود، افزود: 20 هزار مرسوله صادره است.
مدیر کل پست فارس با یادآوری این مطلب که در حوزه توزیع شیراز و صدرا حدود 190 نفر در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: بتوانند گستره بزرگ را پوشش دهند، بخش نامه رسانی یکی از سخت ترین مشاغل است.
وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی برای پست شیراز و شهرستان ها برنامه ریزی کردیم، افزود: امیدواریم با حمایت مسئولین شرکت پست بتوانیم نقاط قوت را بیشتر کنیم و عقب ماندگی ها را کاهش دهیم.
مدیر کل پست فارس افزود: 10 واحد پستی در شیراز وجود دارد که در غرب شهر شیراز مشکل واحد پستی داریم و باید برای رفاه حال مردم تعداد واحد پستی را افزایش دهیم.
وی گفت: در بخش قبول مرسولات پستی مقررات بسیار سخت گیرانه ای وجود دارد و حدود 700 دفتر پیشخوان دولت شهری و روستای در فارس فعالیت می کنند و 250 دفتر در شیراز هستند و تمامی کالاها که تحویل می شود باید در باز باشد و به رویت متصدی برسد و بازرسی شکل می گیرد و تمام اطلاعات فرستنده در زمان دریافت مرسولات، ثبت می شود.
عباسی گفت: تا 25 آبان ماه امسال قرارداد دارند و پیگیری لازم را انجام داده ایم و امیدوارم مستاجر با درایت و تدبیر فضا را بر اساس مقررات به ما برگرداند و اعلام پایان زمان اجاره هم به آنان اعلام شده است و بارها اعلام کردیم زیر ساخت موجود برای توسعه فعالیت های پستی شکل گیرد و بدون فضای عملیاتی نمی توانیم هاب پستی را پیگیری کنیم.
وی گفت: ما به عنوان ساختار دولتی نمی توانیم ملک دولتی را در اجاره بخش خصوصی دهیم و بخش خصوصی به ما ملک خصوصی تحویل دهد و آنان اگر می توانند برای خودشان محل جدید را اجاره و تجهیز کنند و ماهانه 225 میلیون تومان اجاره این محل است و این زیرساخت عظیم ارتباطی دچار اخلال است.
عباسی گفت: من نمی توانم محل را جابجا کنم، فضا برای پست طراحی شده است و فروشگاه ها می تواند جابجا شود و اگر توان مالی اینقدر دارد برای خودش مرکز فراهم کند و در آن فعالیت کند.
وی با اشاره به اینکه ما از لحاظ حقوقی مالک هستیم و ملک را می خواهیم، افزود: روی چه اساسی در حوزه پست مطرح کرده است که پست در جای کوچکتر می تواند انجام می شود.
عباسی گفت: من امروز را می بینیم این قرارداد قانونی یا بر اثر تخلف شکل گرفته است هرچه بوده، این فضا امروز نیاز شبکه پستی است و در آن زمان تشخیص بر این بوده که فضا مازاد است.
مدیر کل پست فارس افزود: هاب پستی مدت سیر و دریافت مرسوله را کاهش می دهد و میزان مبادلات هم به حداقل می رسد و سلامت مرسوله هم بیشتر تامین می شود.
وی گفت: بر اساس قرارداد فی مابین از 28 اسفند ماه، اظهارنامه به آنان ارائه کردیم و 25 آبان ماه پایان قرارداد است و اگر جابجا نشدند از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنیم و این مصوبه شرکت ملی پست فارس است و پس از تحویل مکان کمتر از پنج ماه هاب پستی و سورترهای پستی را راه اندازی خواهیم کرد.
عباسی یادآور شد: مرکز نوآوری را شکل می دهیم و بحث مرکز مارکت را خواهیم داشت که از برنامه های جدید برای توسعه کسب و کارهاست و شتابدهی کسب و کارها به اقتصاد الکترونیک کمک می کند.


کد مطلب: 28799

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28799/پردازش-روزانه-50-هزار-مرسوله-پستی-توسط-پست-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir