ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فارس :

عمومی شدن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است

9 مهر 1403 ساعت 19:27

گزارشگر : منیره خسروبیگ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی کرم عباسی دبیر ستاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه است.


به گزارش حافظ خبر،  وی در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس
 همچنین معاونت حقوقی و قضایی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تشکیل گردید ضمن تقدیر از ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از حمایت‌های همه‌جانبه دادگستری استان از این ستاد و تعامل، هم‌افزایی این ستاد و دادگستری تأکید کرد و گفت: این تعامل می‌تواند به تقویت نظم اجتماعی و حفظ ارزش‌های فرهنگی کمک کند، اما درعین‌حال نیازمند توازن و رعایت حقوق بشر و آزادی‌های فردی نیز باشد.
 
 
 وی تصریح کرد: با همکاری دادگستری استان و حمایت‌های همه‌جانبه رئیس‌کل دادگستری استان فارس و پیگیری ایشان صدور رأی احراز شهادت آمر به معروف و ناهی از منکر "شهید حجت اله هوشمند" که در جهت دفاع از مظلوم در شهرستان سروستان مصدوم و به فیض شهادت نائل آمدند، به‌زودی صورت خواهد پذیرفت.
 عباسی ادامه داد: پیگیری و برخورد قاطع با عاملین برخورد و مصدومیت بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در یکی از پارک‌های شیراز را نیز در دستور کار قرار گرفت.
 
 وی خاطرنشان کرد: روند پرونده‌های مطالبه‌گری و تظلم‌خواهی و همچنین حقوق عامه در سطح استان پیگیری و بررسی و از آنها حمایت به عمل خواهد آمد.
 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اذعان کرد: ستاد امربه‌معروف و دادگستری در کنار مردم هستند و به مطالبات به حق آنها گوش فرا خواهند داد.
 وی همچنین ضمن ارائه گزارش وضعیت عفاف و حجاب و ناهنجاری‌های سازمان‌یافته اخیر در شهر شیراز بیان کرد: ستاد می‌تواند در تدوین دستورالعمل‌ها و سیاست‌های مرتبط با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با دادگستری همکاری کند تا این دستورالعمل‌های بازدارنده به شکل قانونی و مستند به اجرا درآیند.
 
 در پایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس ضمن تأکید بر همراهی و حمایت همه‌جانبه از ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و همچنین حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نسبت به پرونده‌های مطرح شده در جلسه ابلاغات لازم را صادر و اعلام داشتند به همین منظور در جهت سهولت پیگیری پرونده‌های مهم در ستاد یکی از قضات حوزه ریاست به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار ایشان به ستاد معرفی و در ستاد حضور پیدا کنند، همچنین به‌منظور بررسی دقیق‌تر راهکارهای مقابله با موضوعات و معضلات مهم شهر شیراز و استان فارس در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ناهنجاری‌های سازمان‌یافته بالاخص عفاف و حجاب جلسه‌ای با حضور مسئولین عالی استان با دعوت شخص رئیس‌کل دادگستری در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تشکیل گردد.


کد مطلب: 28789

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28789/عمومی-شدن-امربه-معروف-نهی-ازمنکر-یکی-راه-هایی-ضامن-اجرای-احکام-دینی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir