اجتماعی:

توجه ویژه مسئولین نسبت به بقاع متبرکه

3 مهر 1403 ساعت 12:45

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مسئولین نسبت به بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی شهر توجه ویژه ای داشته باشند.


یه گزارش حافظ خبر، تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام در مراسم آیینی غبار روبی حرم مطهر که با حضور رئیس کل دادگستری استان و رییس اوقاف و امور خیریه استان برگزار گردید، ضمن تبریک  ایام ولادت خجسته پیامبر اعظم (ع) و  رئیس مذهب امام صادق (ع) و همچنین گرامیداشت آغاز هفته وحدت و هفته وقف اظهار داشت: هفته دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان ،سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج که مردانه در برابر تجاوز جهانیان به خاک ایران ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود را گرامی می داریم.

طاهری افزود: اگر در این کشور عزتی داریم و خداوند توفیقاتی نصیب این سرزمین کرده بی تردید همه از برکات خون شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و  مدافعین حرم است. ولی این تصور که هجوم دشمن نسبت به این ملت و سرزمین پایان یافته تصور باطلی است و دشمن به دنبال این است تا زیرساخت‌های جامعه اسلامی را آلوده کند و برای اینکار اولویت را به آلوده کردن محیط اطراف بقاع متبرکه داده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: در این شرایط انتظاری که از مسئولین دادگستری استان وجود دارد این است که به دشمنان اجازه داده نشود تا در این زمینه توفیق پیدا کنند و بتوانند با آلوده کردن محیط اطراف حرم های شریف اهل بیت علیهم السلام ، زیرساخت‌های فرهنگی و معنوی جامعه را متزلزل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت : البته دستگاه قضا در این زمینه همواره با قاطعیت‌ عمل کرده و اکنون انتظار است که سرعت و دقت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نقشه‌های ترور و حمله‌هایی که نسبت به حرم های شریف به ویژه حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) به وقوع پیوسته بیان داشت؛ همه این تهاجمات برای این است که زیرساخت‌های مذهبی جامعه به ویژه در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام  متزلزل شود و جوانان را از تکیه گاه هویتی خویش غافل سازند که امیدواریم مسئولین فرهنگی شهر توجه بیشتری به اهمیت بقاع متبرکه به عنوان قطب های فرهنگی شهر نمایند و با مدیریت خوبی که از مسئولین قضایی استان سراغ داریم تیر دشمنان مانند همیشه به سنگ بخورد و توجه به معنویت اسلامی در جامعه روز به روز افزایش پیدا کند.


کد مطلب: 28770

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28770/توجه-ویژه-مسئولین-نسبت-بقاع-متبرکه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir