سازمان حج و زیارت استان فارس :

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف عمره‌ مفرده سال 1403

18 شهريور 1403 ساعت 22:05

گزارشگر : منیره خسروبیگ

به اطلاع ودیعه‌ گذاران گرامی سفر زیارتی عمره مفرده می‌رساند؛ برابر هماهنگی و تمهیدات بعمل آمده، عملیات اعزام متقاضیان عمره مفرده و واجد شرایط تشرف طی دو نوبت به شرح ذیل برنامه ریزی و اجراء خواهد شد.


به گزارش حافظ خبر،  مهران فلاحتی پور مسئول دفتر مدیرکل و مسئول روابط عمومی حج و زیارت استان فارس ، در خصوص نحوه ثبت‌نام و تشرف متقاضیان و مشمولین واجد شرایط عمره‌ مفرده سال 1403 : "علیرضا زینلی" مدیر کل حج و زیارت فارس طبق اطلاعیه سازمان مرکزی گفت: به اطلاع ودیعه‌ گذاران گرامی سفر زیارتی عمره مفرده می‌رساند؛ برابر هماهنگی و تمهیدات بعمل آمده، عملیات اعزام متقاضیان عمره مفرده و واجد شرایط تشرف طی دو نوبت به شرح ذیل برنامه ریزی و اجراء خواهد شد.

علیرضا زینلی گفت: نوبت اول اعزام زائرین از تاریخ1403/06/28 لغایت 1403/09/30 و نوبت دوم از تاریخ1403/10/01 تا پایان موسم عمره (تاریخ و نحوه ثبت نام این مرحله متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد) می باشد.

وی همچنین در خصوص تاریخ و مراحل ثبت نام متقاضیان ودیعه گذار عمره مفرده استان فارس گفت: تمام متقاضیان ودیعه گذار عمره مفرده و مشمولین واجد شرایط در فارس می توانند از تاریخ یکشنبه1403/06/18 نسبت به انتخاب کاروان ، مراحل تکمیلی لازم و ثبت نام اقدام کنند .

مدیر کل حج و زیارت فارس ادامه داد: مشمولین ثبت نام و واجدین شرایط در ابتدا:  متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت نموده ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نگردیده و وجوه ایشان بصورت سیستمی عودت و اولویت ایشان پایدار گردیده است و دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره دارای اولویت تشرف 1 تا 180 می باشند ، که می توانند  در این نوبت در ثبت نام شرکت کنند .

"علیرضا زینلی" در خصوص نحوه ثبت نام و مدارک لازم گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانیMY.HAJ.IR و تکمیل و بروزرسانی اطلاعات ،تشکیل گروه‌ در صورت همراهی خانواده و بستگان انتخاب کاروان مورد نظر و واریز وجه به صورت برخط،مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک و قطعی نمودن سفر مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

وی گفت: فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه و تحویل مدارک (قید شده در برگه رزرواسیون) به دفتر زیارتی منتخب 48 ساعت می باشد. در صورت عدم مراجعه در مدت زمان مقرر، ثبت نام بعمل آمده بطور سیستمی لغو خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت استان فارس در خصوص هزینه‌های سفر زیارتی عمره مفرده گفت: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، بیمه، هزینه دفتر زیارتی، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه های اجرای عملیات می باشد.

وی ادامه داد: بنابر هماهنگی بعمل آمده، کلیه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند تا درصورت تمایل و مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه تعیین شده، نسبت به تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و ثبت نام (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.

مدیر کل حج و زیارت استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تمامی دارندگان کارتهای ودیعه گذاری عمره؛ درصورت فراموشی اولویت تشرف، می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد حج و زیارت و یا از طریق کد دستوری #64511*4* با استقاده از تلفن همراه از اولویت کارت های ودیعه گذاری عمره خود (اولویت های 600 گانه) مطلع شوند.
علیرضا زینلی ادامه داد: برای سهولت در ثبت‌نام افراد در کاروان عمره مفرده، این امکان در سامانه عمره وجود دارد که دارندگان کارت‌های ودیعه گذاری عمره با تشکیل گروه، نسبت به جستجو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چندین نفر بطور همزمان اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: در صورتیکه متقاضیان فراخوان شده دارای اولویت‌، ظرف سه روز از تاریخ شروع ثبت نام نسبت به ثبت نام و انتخاب کاروان اقدام ننمایند، از سایر اولویت‌ها، جهت تشرف دعوت به عمل خواهد آمد.
علیرضا زینلی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اخذ روادید برای افراد ثبت نام شده، منوط به داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 7 ماه از تاریخ پرواز خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: با اتکال به خداوند سبحان، عملیات اعزام عمره گزاران برابر برنامه ریزی و هماهنگی بعمل آمده طبق جداول زمانبندی شده به نحو شایسته محقق گردد.


کد مطلب: 28739

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28739/اطلاعیه-سازمان-حج-زیارت-خصوص-نحوه-ثبت-نام-تشرف-عمره-مفرده-سال-1403

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir