اجتماعی :

برگزاری روز خبرنگار بصورت سفارشی

21 مرداد 1403 ساعت 16:51

گزارشگر : منیره خسروبیگ

گرامیداشت روز خبرنگار  توسط برخی ادارات استان فارس همانند سال های گذشته به صورت سفارشی بوده است.


به گزارش حافظ خبر، به نقل از خط فارس،  گرامیداشت روز خبرنگار  توسط ادارات استان فارس هرساله به نحوی برگزار می‌شود که تا کنون نتوانسته بیانگر تشکر از زحمات این قشر خدوم که پل ارتباطی بین مردم و مسولان نامیده می شوند، باشد.
در این مطلب به بهانه روز خبرنگار نقدی به مسولان روابط عمومی ها داریم زیرا خود را همکار رسانه معرفی ولی مدافع سازمان خود هستند به طوری که بعضی واقعیت ها هم قبول دارند اما به علت سیاست سازمان از همکاری با رسانه خودداری می کنند.
روابط عمومی ها در طی یکسال فعالیت سازمان خود، برنامه، همایش، جلسه و نشست های متعددی برگزار می کنند که در آن از رسانه ها جهت پوشش خبری دعوت میکنند و مسوول رسانه نیز با اعزام خبرنگار، عکاس و تصویربردار اقدام به پوشش آن برنامه می‌کند اما در این میان برخی اخبار نیز به دلیل اهمیت آن توسط روابط عمومی‌ها تنظیم و برای رسانه ارسال می‌گردد که بازهم رسانه با توجه به سیاست خود اقدام به انتشار آن می نماید.
در برنامه های اعلامی از سوی روابط عمومی ها، قاعدتا روابط عمومی اقدام به صورت برداری از افراد خبرنگار حاضر در برنامه با عنوان لیست حضورو غیاب می‌کند تا آن را برای روز مبادا که همان تقدیر از زحمات آن فرد است داشته باشد اما امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که برخی از کارمندان که در جایگاه مهم روابط عمومی هستند به علت نداشتن سواد و درک درست از این جایگاه، کار را به نحو دیگری انجام میدهند که این نیز علاوه بر ناتوانی در پاسخگویی به افکار عمومی باعث تنش در جامعه نیز می شود.
حال امسال نیز گرامیداشت روز خبرنگار  توسط برخی ادارات استان فارس همانند سال های گذشته به صورت سفارشی بوده است؛ این به آن معنا نیست که روابط عمومی این اجازه را ندارد که در روز تقدیر تنها خبرنگاران حوزه خود را دعوت کند اما در این میان باید به افراد حاضر در جلسات که صورت برداری شده نیز توجه شود تا خبرنگاران واقعی آن حوزه مشخص و از حضور دیگر افراد که فقط در ایامی خاص حضور پیدا می کنند جلوگیری شود.
جلوگیری از حضور افراد که فقط در ایامی خاص حضور دارند باعث می شود تا از حضور خبرنگار نماها جلوگیری شود و اخبار توسط خبرنگاران رسمی از طریق رسانه های رسمی دارای مجوز منتشر و اصالت خبر نیز حفظ شود و از شایعات و دروغ ها جلوگیری شود زیرا مشاهده شده برخی افراد در ایام خاص به نام خبرنگار حضور پیدا می‌کنند، با مسئول عکس می‌گیرند و تا مادامی که آن مسوول در پست است از آن به طریق مختلف سوء استفاده می شود و این باعث به وجود آمدن تنش در بین مسوولان و مردم خواهد شد.
نتیجه اینکه مسولان در انتخاب این پست مهم سازمانی که ارتباط مستقیم با افکار عمومی جامعه دارد، دقت بیشتری داشته باشند و برای این پست مهم افراد متخصص را منصوب نمایند.
 


کد مطلب: 28702

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28702/برگزاری-روز-خبرنگار-بصورت-سفارشی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir