شهرداری شیراز :

عملیاتی کردن پروژه شیراز، شهر فرهنگ شهروندی

8 دی 1401 ساعت 17:10

گزارشگر : منیره خسروبیگ

شهردار شیراز با بیان اینکه در عرصه مدیریت شهری هر فعالیتی نظیر عمرانی و سازندگی در جايگاه خود قرار دارد، گفت: برای تبیین و عملیاتی کردن پروژه "شیراز، شهر فرهنگ شهروندی" مشارکت سایر متولیان امر نیز ضروری است.


به گزارش حافظ خبر، محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز از میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از جشنواره تئاتر استان‌ها تقدیر و اظهار کرد: همه دست در دست هم خواهیم داد تا میزبانی شایسته این کلانشهر در جشنواره تئاتر را داشته باشیم و در مدیریت شهری ملزومات این موضوع را در ابعاد مختلف فراهم می‌کنیم‌.

او در جلسه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر اهمیت شهر شیراز و سومین حرم اهل‌ بیت(ع) تأکید و تصریح کرد: باید برای اعتلای جایگاه‌ این کلانشهر و مطابق با مطالبه ۱۴ ساله رهبر معظم انقلاب در سفر به شیراز، تلاش کنیم.

شهردار شیراز در این دیدار با تأکید بر مقوله فرهنگ شهروندی خاطرنشان کرد: در عرصه مدیریت شهری هر فعالیتی نظیر عمرانی و سازندگی در جايگاه خود قرار دارد و باید برای آن تلاش کرد؛ اما نگاه و اعتقاد شهرداری، تلاش برای تبیین و عملیاتی کردن پروژه "شیراز، شهر فرهنگ شهروندی" است.

سیده مریم حسینی نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار به اهمیت میزبانی این کلانشهر از ۹ استان در جشنواره تئاتر استانی تأکید و خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای سرمایه‌گذاری فرهنگی و هنری شد.

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه بر ظرفیت و مزیت‌های شیراز برای میزبانی رویدادهای مختلف تأکید کرد.

به گفته این مقام فرهنگی؛ برگزاری رویدادهای مهم شهری، استانی، ملی و بین‌المللی باعث معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های کلانشهر شیراز با سبقه زیاد در عرصه‌های مختلف می‌شود.

او تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌‌ها و رویدادهای مختلف موتور پیشران اجرای برنامه‌های فاخر و مستمر است.

قانعی خواستار انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری شیراز شد و گفت: با این تفاهم‌نامه، پروژه‌های جدیدی در حوزه فرهنگی با ظرفیت هر دو مجموعه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این دیدار به ابعاد مختلف میزبانی شیراز از جشنواره تئاتر استانی در روزهای ۲۰ تا ۲۵ دی نیز اشاره کرد.


کد مطلب: 26759

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26759/عملیاتی-کردن-پروژه-شیراز-شهر-فرهنگ-شهروندی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir