سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز:

اجرای سیستم آبیاری قطره ای ارتفاعات ده شیخ به مساحت 15 هکتار

21 مهر 1401 ساعت 12:52

گزارشگر : منیره خسروبیگ

 
روح اله مظفری با اشاره به تغییر شیوه آبیاری فضای سبز شهر شیراز، اظهار کرد: استفاده از آبیاری قطره‌ای در پارک‌ها، ارتفاعات و فضاهای سبز شهری از راهکارهای بهینه در صرفه جویی و مدیریت مصرف صحیح آب است و شهرداری شیراز مصمم است با توسعه این سیستم آبیاری در تمام فضاهای سبز منطقه گامی در جهت کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف آب بردارد.


یه گزارش حافظ خبر، وی گفت: با توجه به اینکه ارتفاعات ده شیخ شیراز غیرقابل دسترس و دارای مسیری سخت می باشد لذا تصمیم گرفته شد جهت صرفه جویی در هزینه آبیاری از سیستم آبیاری قطره ایی در این مکان استفاده شود. در این پروژه، لوله‌های 110 ،90 ، 75 ،63 و50 جهت آبیاری قطره‌ای در فضای سبز ارتفاعات ده شیخ شیراز به طول 8،300  هزار متر نصب شده است و عملیات آبیاری در حال اجرا می باشد.
روح اله مظفری همچنین با اشاره به آغاز اجرای این طرح در سال قبل خاطرنشان کرد: طرح آبیاری قطره‌ای در ارتفاعات ده شیخ شیراز به مساحت 15 هکتار از سال 1400 در حال اجرا می باشد. 
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خاطر نشان کرد: یکی د‌‌‌‌‌‌یگر از اقد‌‌‌‌‌‌امات شهرد‌‌‌‌‌‌اری د‌‌‌‌‌‌ر این حوزه بهینه سازی مصرف آب د‌‌‌‌‌‌ر فضای سبز بود‌‌‌‌‌‌ که د‌‌‌‌‌‌ر این طرح علاوه بر استفاد‌‌‌‌‌‌ه از گونه های کم مصرف، استفاد‌‌‌‌‌‌ه از سیستم‌های آبیاری نوین از جمله آبیاری قطره ای فضای سبز عمومی شهر د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌ستور کار قرار گرفت که تاکنون د‌‌‌‌‌‌ر بخش اعظمی از شهر اجرا شد‌‌‌‌‌‌ه است.
مظفری در فاز دیگری از این طرح عنوان کرد: با تلاش کارشناسان و مهندسین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، یک دستگاه تانکر آب با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر جهت بهره برداری در حوزه آبرسانی به مناطق یازده گانه و ارتفاعات پیرامونی فضای سبز شهری اضافه گردید.

روابط عمومی


کد مطلب: 26383

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26383/اجرای-سیستم-آبیاری-قطره-ارتفاعات-ده-شیخ-مساحت-15-هکتار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir