به گزارش حافظ خبر، مسعود زارعی تصریح کرد: ارزان بودن قیمت محصولات وانت بارها باعث جذب شدن تعدادی از مردم شده و همین عامل باعث تجمع در اطراف محل هایی است که این وانت ها توقف می کنند اما نکته دوم بحث ساماندهی و نقاطی است که این وانت ها در آنجا توقف و سد معبر می کنند.
وی با بیان این که ساماندهی این وانت ها در دستور کار ما و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری شیراز قرار گرفته است اضافه کرد: اما مورد دیگر اعتراض به حق صنف میوه فروش است که می گویند چرا ما این همه باید عوارض، مالیات و هزینه شهر را بدهیم تا بتوانیم یک مغازه کوچک را راه اندازی کنیم اما آن ها تنها با یک وانت بار میتوانند هر جا که خواستند به راحتی بایستند و کار کنند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز تصریح کرد: در این ارتباط یک بار این موضوع را در کمیسیون خدمات شهری مطرح کردیم که در آن زمان سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری شیراز موظف شد اطلاعات جامع میدانی از تعداد این وانت بارها و محل استقرارشان را به تفکیک هر منطقه تهیه کرده و در کنار آن محل ها و زمین هایی را که می شود این وانت بارها را در آنجا ساماندهی کرد را هم شناسایی کند.
زارعی اظهار داشت: در ادامه مقرر شد پس از شناسایی، فراخوانی برای آن ها منتشر شده و با صاحبان وانت بارها گفت و گو و نظرشان گرفته شود و اعلام شود که بنای ما ساماندهی است نه جمع آوری و بعد با نظر خودشان در محل های مشخص شده ساماندهی شوند چون به هر حال این افراد هم قشری از جامعه هستند و شهرداری موظف است برای ساماندهی آن ها اقدام کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ادامه داد: به محض پایان جمع بندی بودجه سال آینده شهر، ساماندهی و تعیین تکلیف وانت بارها با محوریت مناطق و سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری شیراز در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد و شهرداری را مکلف می کنیم با استفاده از تجربیات سایر مراکز استان ها مثل مشهد نسبت به ساماندهی اقدام کند.