آمادگی سرمایه گذاران برای انتقال آب سد تنگ سرخ و شش پیر به شیراز

13 ارديبهشت 1399 ساعت 12:25

منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس یازدهم گفت: سرمایه گذاران برای انتقال آب سد تنگ سرخ و شش پیر به شیراز آماده سرمایه گذاری هستند اما مسوولان نیز باید نگاه مثبت خود را در این راستا تبدیل به یک مدل اجرایی کنند .


به گزارش حافظ خبر، ابراهیم عزیزی در نشست مشترک با سرمایه گذاران بخش خصوصی، برخی مدیران واحدهای صنعتی و مصرف کنندگان کلان صنعتی آب و مسوولان آب استان فارس اظهار داشت: اگر با واقعیت هایی که استان فارس و شهرشیراز در زمینه آب شرب، صنعتی و ... مواجه است، روبه رو نشویم، یعنی از واقعیت فرار کرده ایم. 

وی افزود: واقعیت این است که ما در شهرستان شیراز مشکل آب داریم ؛ از طرفی ظرفیت هایی داریم که از آن استفاده نشده و معتقدم اگر مشکلات درست مطرح شود، مدیران استان بهتر می توانند برای حل مشکل کم آبی اقدام کنند .

منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با انتقاد از کم کاری ها در زمینه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، یادآور شد : چطور ممکن است از بندرعباس 970کیلومتر آب را به استان های دیگر انتقال داد اما 120 کیلومتر را نمی توانیم به استان فاس بیاوریم؟ این درماندگی حکایت تلخی است .

عزیزی با بیان اینکه نباید برای حل مشکل کم آبی چشممان به دست دولت باشد، افزود: دولت منابعی برای این کار ندارد و نخواهد داشت و نیاز است واحدهای صنعتی و صنعتگران و واحدهای تولیدی  در این زمینه یک تصمیم شجاعانه و هوشمندانه بگیرند .

وی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاران استان پای کار بیایند، مشکل حل می شود اما متاسفانه در حال حاضر واحدهای صنعتی راحت ترین مسیر را برای تامین آب انتخاب کرده اند و چاره ای هم ندارند.

منتخب شیراز و زرقان در مجلس یازدهم تاکید کرد: از چاهی که محل تامین آب مردم است، نباید برای صنعت استفاده کرد لذا برای کوتاه مدت باید از منابعی که در اختیار داریم، تخصیص آب گرفته شود .

عزیزی با تاکید بر استفاده از پساب ها برای واحدهای صنعتی نیز گفت:موضوع انتقال آب سد تنگ سرخ و شش پیر به شیراز کار شایسته ای است و صاحبان واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران نیز حاضر به سرمایه گذاری هستند فقط مسوولان نیز باید نگاه مثبت خود را در این راستا تبدیل به یک مدل اجرایی کنند.


کد مطلب: 22818

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22818/آمادگی-سرمایه-گذاران-انتقال-آب-سد-تنگ-سرخ-شش-پیر-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir