رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: با اجرای طرحهای هوشمندسازی سرعت پاسخگویی به درخواستهای مردمی افزایش و سفرهای غیر ضرور درون شهری کاهش یافته است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز:
تسریع پاسخگویی به درخواستهای مردمی با اجرای طرحهای هوشمندسازی/روند ثبت درخواستها در سامانه شهروندسپاری در حال تکمیل است
3 ارديبهشت 1399 ساعت 16:19
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: با اجرای طرحهای هوشمندسازی سرعت پاسخگویی به درخواستهای مردمی افزایش و سفرهای غیر ضرور درون شهری کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» با اشاره به برگزاری بیست و دومین جلسه مشترک کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز که به صورت حضوری و ضمن بازدید از خدمات غیر حضوری معاونت معماری و شهرسازی و شهرداری الکترونیک انجام گرفت از بحث و بررسی خدمات هوشمندسازی و اقدامات صورت گرفته در این سازمان گفت.
وی با اشاره به طرحهای هوشمندسازی که در مجموعههای شهرداری شیراز در حال انجام است، به اثرات مثبت این طرحها در تسریع انجام امور مربوط به شهروندان و پاسخگویی بالا به درخواستهای مردمی اشاره کرد.
او با تاکید بر اینکه با شيوع ويروس كرونا همکاری بين سازماني افزایش و سفرهاي درون شهري شهروندان كاهش يافته، از لزوم تقویت هرچه بیشتر سیستمهای هوشمندسازی در ادارات و سازمانهای شهرداری گفت.
این عضو شورای پنجم با تاکید بر اینکه با دقت در انجام تجزيه و تحليلها، هم مدت زمان بررسي كاهش و هم سرعت انجام کار افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش از بحث کرونا برای انجام این امور 18 مرحله اداري و سفر درون شهري وجود داشته كه يك ماه به طول میانجامیده اما اکنون ظرف مدت یک روز طرح معماري بررسي و تمامي نقطه نظرات به مخاطب خود ارائه ميشود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: گزارشها نشان میدهد بالغ بر 57 طرح معماري در يك روز، به لحاظ فضاي سبز، آتش نشاني، تاسيسات و ... بررسي شده كه هم موجب تسريع امور شده و هم امکان حضور شهرداران مناطق در این بررسیها فراهم بوده است.
دودمان با اشاره به جزئیات پروژه شهروندسپاری نیز گفت: سامانهای تحت ویندوز و موبایل تعریف شده که در این سامانه، شهروند پس از ورود ميتواند استعلامات را بر اساس كد نوسازي ملك جستوجو کرده و نسبت به ثبت درخواست اقدام کند.
او اضافه کرد: از 19 فروردین ماه سال جاری قابلیت ثبت درخواست استعلام غیر آپارتمان مسکونی، پروانه، پایانکار و عدم خلاف ملک به سامانه شهروندسپاری افزوده شده است.
گفتنی است در انتهای بازدید از شهرداری الکترونیک «ضيايي» رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستمهای یکپارچه شهرسازی شهرداری با ارائه گزارش كار خود در پروژه شهروندسپاري، اظهار داشت: از ابتدای راهاندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون 17 هزار و بیست و چهار کاربر در این سامانه ثبت نام کردهاند که 550 مورد از آنها در بازه زمانی 19تا 31 فروردین ماه بوده که وضعیت درخواستها را در 4 دسته ابطال شده، تائید شده، دائم شده و جاری و به ترتیب به تعداد 162، 263، 598 و 20 نشان میدهد.
وی با تاکید بر اینکه پیش از این در شهرداري نگاهي پراكنده و غیر متمرکز نسبت به برخی امور وجود داشته اما اکنون این رویه اصلاح شده است، تصریح کرد: كليه ضوابط سازمان با نمايندگان سازمانهای دیگر مورد بررسي قرارگرفته و هر نماينده سازمان دیگر اعم از سازمانهای خدماتی بالغ بر 50 جلسه در كميسيون معماري حضور داشته و امکان بررسی طرحهاي فرادست كليه سازمانها با شهرداري چه در زمينه برنامهريزي و طراحي و چه تاسيسات و زیرساختی فراهم شده است.
پایان خبر/
کد مطلب: 22787