بهره برداری از ایستگاه عملیات ویژه آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در جنوب کشور

28 بهمن 1398 ساعت 2:14

شهردار شیراز در آیین افتتاح ایستگاه عملیات ویژه سازمان آتش نشانی گفت: این ایستگاه در جنوب کشور بی نظیر است و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه تجهیز آن شده است.


به گزارش حافظ خبر؛ مهندس اسکندرپور افزود: ایستگاه عملیات ویژه آتش نشانی که در بولوار ماذون قشقایی واقع شده آمادگی انجام عملیات امداد و نجات در کوهستان، آتش سوزی های ناشی از مواد شیمیایی، غواصی و ... که مورد نیاز یک کلانشهر است را دارد.
وی با اشاره به خرید بالابر به ارتفاع ۵۶ متر به ارزش ۲۰ میلیارد تومان برای امداد و نجات در حوادث ساختمان های بلندمرتبه گفت: با نگاه ویژه مجموعه مدیریت شهری به سازمان آتش نشانی، روزهای خوبی از نظر تجهیز ایستگاه ها و خرید ماشین آلات برای این سازمان رقم می خورد.
شهردار شیراز نوید داد: در سال آینده دو ایستگاه آتش نشانی دیگر نیز در شهر شیراز افتتاح می شود و شاهد افزایش ایمنی این کلانشهر خواهیم بود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: کلان شهر شیراز در حوزه تجهیز آتش نشانی و خدمات ایمنی قطب تخصصی جنوب کشور است.
ناصری افزود: افتتاح ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی و آغاز به کار تیم عملیات ویژه آتش نشانان گام موثری در افزایش توان تخصصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز است.
وی با بیان اینکه جذب ۱۵۸ نیروی جدید به سازمان آتش نشانی چابکی و توانایی این سازمان را ارتقا می دهد، گفت: تلاش داریم در سال آینده دو ایستگاه آتش نشانی را به بهره برداری برسانیم.
محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی در زمینی به مساحت ۳۴۵۰ متر با هزینه دو میلیارد تومان احداث شده است و با مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیز شده است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در آیین بهره برداری از ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی و تیم عملیات ویژه گفت: تیم های عملیات ویژه برای اولین بار در جنوب کشور آغاز به کار میکند.
محمد هادی قانع افزود: در ایستگاه عملیات ویژه سازمان آتش نشانی تیم های ویژه ای با توانایی های امداد چاه، امدادکوهستان، غواصی و اطفاء حریق سنگین حضور دارند.
وی خرید و کابین بندی و تجهیز دو خودرو ولوو اطفاء حریق برای عملیات های سنگین امدادی و اطفایی، خرید تجهیزات HAZMAT و تشکیل تیم تخصصی برای اولین بار، خرید یکدستگاه خودرو ایسوزو و کابین بندی و تجهیز جهت عملیات‌های اطفا حریق و امدادونجات، تهیه دو دستگاه اتوبوس آرامش و تجهیز  برای عملیاتهای سنگین، خرید تجهیزات تخصصی کوهستان و تجهیزات انفرادی آتش نشانان را از جمله اقدامات برای تجهیز ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی و تیم عملیات ویژه آتش نشانان برشمرد.


کد مطلب: 22587

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22587/بهره-برداری-ایستگاه-عملیات-ویژه-آتش-نشانی-اعتباری-بالغ-۱۰۰-میلیارد-تومان-جنوب-کشور

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir