فرماندار شیراز:

تایید صلاحیت 124 نفر در حوزه شیراز و زرقان

14 بهمن 1398 ساعت 19:09

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتیجه رسیدگی وضعیت صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان، صلاحیت ۱۲۴ نفر تایید و صلاحیت ۲۱۵ نفر رد شده است و همچنین ۳۸ نفر از ابتدا تاکنون انصراف داده‌اند. 


به گزارش حافظ خبر؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، محمدرضا امیری دوشنبه 14 بهمن در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز که با حضور مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس و اعضای این شورا با محوریت اجرایی شدن برنامه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان برگزار شد، بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر تمام دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات دوم اسفند ماه تاکید کرد.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه پرفروغ فجر، عنوان کرد: این دهه مهم‌ترین مناسبت تقویم ایران اسلامی با شعار محوری "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است که مبنای سرافرازی ملت شریف ایران اسلامی است.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین با اشاره به بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر عنوان کرد: یوم‌الله روزی است که دست قدرت خدا برای مردمی که صبار، شکور و قدرشناس هستند، دیده می‌شود.

امیری اظهار کرد: هر زمان که همواره دشمن، معاندین و منافقین در تلاش جهت کم‌رنگ کردن مشارکت مردم بوده‌اند، مردم با ندای رهبری و لبیک به ایشان، در صحنه‌های مختلف به خصوص انتخابات حضور چشمگیری پیدا کرده‌اند.

او با تاکید بر این موضوع که انتخابات متعلق به همه اقشار جامعه شامل مردم، مسئولین و حاکمیت است و باید همکاری لازم بر اساس قانون توسط همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص انجام شود، گفت: مقدمات برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان انجام و همکاری خوبی بین هیئت اجرایی، نظارت و بازرسی صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با تصریح بر اینکه پیش بینی تمهیدات امنیتی نوید بخش برگزاری انتخاباتی امن و پرشور است، گفت: 12 بهمن ماه جاری نتایج رسیدگی به صلاحیت داوطلبین انتخابات توسط شورای نگهبان اعلام شده است.

امیری اعلام کرد که کاندیداهایی که در مرحله اخیر توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند، در حالی‌که در مراحل هیئت اجرایی و نظارت تایید شده بودند، فرصت دارند تا از زمان اعلام نتایج به مدت سه روز مراتب شکایت و اعتراض خود را در دفاتر نظارت شهرستان‌ها برای ارائه به شورای نگهبان اعلام کنند و شورای نگهیان نیز به مدت هفت روز فرصت رسیدگی مجدد دارد و نهایتا 22 بهمن اسامی تایید شدگان به اطلاع مردم می‎رسد.

او مجددا با بیان اینکه فرآیندهای برگزاری انتخابات تاکنون به خوبی انجام شده و برای برگزاری آن امادگی کامل داریم، گفت: تبلیغات نیز از روز پنج‌شنبه 24 بهمن آغاز و به مدت یک هفته تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه یکم اسفندماه ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتیجه رسیدگی وضعیت صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان، صلاحیت ۱۲۴ نفر تایید و صلاحیت ۲۱۵ نفر رد شده است و همچنین ۳۸ نفر از ابتدا تاکنون انصراف داده‌اند. 

امیری افزود: بر اساس گزارشات هیئت‌های بازرسی استان و شهرستان با توجه به روند قانون مداری، کمترین میزان تخلفات انتخاباتی را داشته‌ایم که به واسطه دستیابی به این مهم، از تمام دست اندرکاران در حوزه انتخاب تقدیر و تشکر می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد: استفاده همه دستگاه‌های اجرایی از بودجه عمومی دولت به منظور هرگونه تبلیغ به نفع یا علیه کاندیداها ممنوع بوده و فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری به طور کامل ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز همچنین ضمن تاکید به داوطلبین انتخابات افزود: به هیچ عنوان برنامه‌های ارزشمند ملی یوم‌الله دهه فجر را آلوده به تبلیغات له و علیه افراد نکند و به مباحث و مصالح ملی توجه کنند.

امیری با بیان اینکه سلامت و امنیت انتخابات عمدتاً در اختیار دست‌اندرکاران بوده و بی تردید مشارکت مردم موجبات غرور افتخار آمیز کشور را فراهم خواهد آورد، از تلاش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در موضوع زلزله اخیر تشکر کرد.

او خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید عملکرد و گزارش یک ساله و برنامه سال آتی خود را در اسرع وقت به فرمانداری اعلام کنند.

فرماندار شهرستان شیراز در پایان جلسه ضمن اشاره به اقدامات ستاد خدمات سفر در شهرستان خواستار همکاری همه دستگاه‌ها در ایجاد فضای پر از نشاط و خاطره انگیز برای مسافران عزیز نوروزی شد.

بنابراین گزارش، در پایان این جلسه ضمن تقدیر از زحمات محمدمهدی حسن پور، علی عسکر جمشیدی به عنوان معاون جديد سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداري شیراز معرفي شد.


کد مطلب: 22515

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22515/تایید-صلاحیت-124-نفر-حوزه-شیراز-زرقان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir