آمادگی برای مقابله با مهاجمان صحرایی

30 آذر 1398 ساعت 11:26

فرودگاه‌های لپویی و کوهک آماده سم پاشی برای ورود احتمالی ملخ‌ها است .


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: فرودگاه‌های لپویی و کوهک آماده سم پاشی برای ورود احتمالی ملخ‌های مهاجم شدند.
ذبیح اله سیروسی افزود: تیم تخصصی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در بازدید‌ی وضعیت دو فرودگاه لپویی و کوهک را بررسی کردند.
ملخ صحرایی در واقع خطرناک‌ترین آفت گیاهی محسوب می‌شود که روزانه قادر به پرواز بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است و می‌تواند خسارت زیاد‌ی به منابع کشاورزی وارد کند. منشا ملخ صحرایی  حاشیه دریای سرخ و شبه جزیره عربستان و کشور‌هایی همچون اریتره، یمن، سودان و عربستان زیستگاه اصلی آن است.
مرحله اول مبارزه با این ملخ‌ها که براساس گفته سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور طغیان آن‌ها در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده، از بهمن‌ماه پارسال شروع شد و بخشی از آن‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی به سمت هند و پاکستان رفتند و در این دو کشور نیز مبارزاتی صورت گرفت و همین امر باعث شد که آن‌ها هم اکنون در حال بازگشت به خاستگاه اصلی خود یعنی حاشیه دریای سرخ و شبه جزیره عربستان باشند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بیان کرد: این ملخ‌ها از مبدا خود وارد بخش‌های جنوبی کشور از جمله استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان می‌شوند و در اصل نوار جنوبی ساحلی کشور را مورد حمله قرار می‌دهند.
 


کد مطلب: 22386

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22386/آمادگی-مقابله-مهاجمان-صحرایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir