امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان دوگانه‌سوز

خودرو‌های عمومی مجانی گازسوز می شوند

24 آذر 1398 ساعت 21:17

خودرو‌های عمومی بدون پرداخت هزینه، دوگانه سوز می‌شوند.


به گزارش حافظ خبر؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه ناوگان دوگانه‌سوز کشور گفت: با اجرای طرح گازسوز کردن یک میلیون و پانصد هزار خودروی عمومی و طرح سهمیه‌بندی بنزین در مجموع روزانه حدود ۳۲ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی خواهد شد که معادل تولیدات سه پالایشگاه بزرگ اصفهان، تهران و آبادان است.
علیرضا صادق‌آبادی افزود: بر اساس این طرح خودرو‌های عمومی شامل وانت بار‌ها و تاکسی‌های شهری، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای و با کمک بلاعوض دولت، گازسوز خواهند شد.
حمید قاسمی معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم گفت: مالکان خودرو‌های عمومی می‌توانند از امروز به سامانه جامع اطلاعات خودرو‌های دوگانه‌سوز (irngv.ir) مراجعه و برای ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
وی گفت: پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، در مدت یک هفته پیامکی به متقاضیان ارسال و به افراد اعلام خواهد شد که در چه تاریخی و به کدام مرکز مجاز نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.
سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودرو‌ها بیش از شش۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.


کد مطلب: 22361

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22361/خودرو-های-عمومی-مجانی-گازسوز-می-شوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir