در شیراز برای ساخت فضای ورزشی زمین نداریم!/مخالفت شورا با واگذاری زمین

2 آبان 1398 ساعت 11:03

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه کمترین سرانه ورزشی در استان متعلق به شیراز است، گفت: در شهر شیراز، زمین برای ساخت فضای ورزشی نداریم!


به گزارش حافظ خبر، حیدر علی کامیاب در نشست علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: از سال 94 تاکنون یک و نیم میلیون مترمربع فضای ورزشی در استان فارس ساخته‌شده که برابر 120 درصد کل تاریخ ورزش استان است.
وی افزود: در طول کل تاریخ ورزش استان فارس، یک‌میلیون و 300 مترمربع فضای ورزشی ساخته‌شده اما در این چند سال یک و نیم میلیون مترمربع؛ و عمدتاً این فضاها در حومه شهرستان شیراز و شهرستان‌ها بوده است.
مقام عالی ورزش فارس با بیان اینکه کمترین سرانه ورزشی را در استان، در شهر شیراز شاهد هستیم، افزود: سرانه فضای ورزشی در شهرستان‌ها یک متر و بعضاً حتی 2 متر است اما در شهر شیراز 30 سانتی مترمربع؛ دلیلش نیز این است که در شیراز زمین برای کاربری ورزشی و تملک نداریم!
کامیاب خاطرنشان کرد: تابه‌حال نه با شهرداری به توافق رسیدیم نه دولت به ما زمین داده است؛ تنها سال گذشته در شهرک گلستان یک زمین با پارکینگ را تغییر کاربری دادیم که احتمالاً تا انتهای سال به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تأکید کرد: 2 زمین نیز برای کاربری ورزشی در شیراز شناسایی‌شده یکی در میدان احسان و دیگری در حسینی الهاشمی که متأسفانه شورا با آن مخالفت کرده است.
وی افزود: در میدان احسان نیز 3 میلیارد تومان اعتبار برای یک فضای ورزشی برای بانوان اعتبار گذاشتیم اما بازهم شورا با واگذاری زمین موافقت نکرده است؛ درصورتی‌که ما نمی‌خواهیم مالک زمین باشیم.
کامیاب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اتفاقات خوبی در شهر شیراز در عرصه ورزش همگانی افتاده است، اظهار داشت: برعکس در ورزش حرفه‌ای این اتفاق را شاهد نبودیم به‌طوری‌که تنها 4 میلیارد تومان از هیات ها گرفتیم و به باشگاه‌ها دادیم تا بتوانند به رقابت خود ادامه دهند.
این مقام مسئول درعین‌حال گفت: در ورزش حرفه‌ای امسال اگر همه کمک کنیم فجر قابلیت صعود به لیگ برتر را دارد.
وی همچنین از مسئولان استان خواست کمک‌هایشان به باشگاه‌ها در قالب پاداش نباشد و افزود: در این راستا 2 میلیارد تومان به فجر و قشقایی کمک می‌کنیم.
کامیاب در پایان سخنان خود به حوزه زیرساخت‌ها در ورزش استان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌ها باشگاه‌های ما در شهر شیراز 2 برابر شده است؛ در ابتدای سال 94ما 500باشگاه و امروز یک هزار و 110 باشگاه خصوصی داریم و ورزشکاران سازمان یافته در سال 93 از 140 هزار نفر به 220 هزار نفر افزایش یافته‌اند که این آمار نشان می دهد در مسیر صحیح حرکت کرده ایم.


کد مطلب: 22069

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22069/شیراز-ساخت-فضای-ورزشی-زمین-نداریم-مخالفت-شورا-واگذاری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir