رونمایی از سامانه تجارت بین‌المللی خرما در شیراز

30 مهر 1398 ساعت 13:50

مسؤول سازمان بسیج کارگری سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع) گفت: نخستین سامانه تجارت بین‌المللی خرما در کلینیک تخصصی صنعت در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خرما رونمایی شد.


به گزارش حافظ خبر، سید حسام بوستانی اظهار داشت: کلینیک تخصصی صنعت در یک حرکت ابتکاری توسط نخبگان و دلسوزان صنعت استان و کشور در شیراز راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه صنعت خرما و زعفران یکی از صنایع انحصاری جمهوری اسلامی ایران بوده که تاکنون به‌گونه‌ای جدی توجه نشده است، افزود: به‌منظور برون‌رفت از این معضل اقتصادی  برای نخستین بار در کشور سامانه تجارت بین‌المللی خرما باهدف شناسایی، جذب و ساماندهی این محصول استراتژی در کشور راه‌اندازی شده است.
مسؤول سازمان بسیج کارگری سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع)  خاطرنشان کرد: این سامانه قابلیت صادرات تخصصی محصولات کشاورزی را  به جامعه هدف موردتوجه جدی قرار داده است.
بوستانی تصریح کرد: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌توانند با عضویت رایگان در این سامانه به‌طور دائم محصولات خود را ارائه و تبلیغ کنند و نیز برای گسترش این فناوری درصدد معرفی و صدور آن در آینده نزدیک به کشور هستیم.
مدیر کلینیک تخصصی صنعت بیان داشت: برای عملیاتی شدن این سامانه از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه نویسان حرفه‌ای، کارشناسان بازاریابی  و مارکتینگ استفاده شده و طی مدت  2 ماه ساخته و در سامانه «شامد»  به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با استقبالی که از این طرح صنعتی و اقتصادی  شده است بتوان با حمایت دستگاه‌های اجرایی  و باورمندی از توان متخصصان و نخبگان جوان ایرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن  آن را  در سطح جهان گسترش و ارائه دهیم.
مدیرکلینک تخصصی صنعت با اشاره به تحریم‌های ظالمانه که از سوی استکبار علیه صنعت نفت و مانع ورود قطعات موردنیاز به کشور شده است، گفت: در این راستا کلینیک تخصصی به کمک وزارت نفت آمده تا نیازمندی‌های صنعتی این وزارتخانه را با توان متخصصان بسیجی و نیز مدیران  کارخانه‌هایی که قطعات «هایتک» را تولید می‌کنند برطرف کند.


کد مطلب: 22020

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/22020/رونمایی-سامانه-تجارت-بین-المللی-خرما-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir