معامله ۱۶۲ میلیون سهم در بورس استان فارس

28 مهر 1398 ساعت 12:29

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با اشاره به معاملات بورس استان فارس در هفته منتهی به ۲۴ مهرماه گفت: در معاملات این هفته ۱۶۲ میلیون و ۶۵۹ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۷۵۶ میلیارد ریال مبادله شد.


به گزارش حافظ خبر، کرشمه ترابیان با اشاره به معاملات بورس استان فارس در هفته منتهی به 24 مهرماه اظهار داشت: در معاملات این هفته 162  میلیون و 659 هزار سهم  و حق تقدم به ارزش 756 میلیارد ریال مبادله شد. 
وی با اشاره به جزئیات این معاملات گفت: از معاملات انجام شده در این هفته 55 درصد آن مربوط به خرید سهام و مابقی مربوط به فروش سهام بوده و این تعداد سهام متعلق به 369 شرکت است. 
مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس افزود: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و  پارس خودرو بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، صنایع کاغذ پارس  و اعتباری ملل با بیشترین تقاضای فروش مواجه بودند.
ترابیان بیان کرد: همچنین سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، پرداخت الکترونیک سامان کیش و بانک ملت بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های بانک صادرات، صنایع ریخته‌گری ایران  و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به فعالیت 28 شرکت کارگزاری در بورس منطقه‌ای استان فارس عنوان کرد: شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته به میزان 6222 واحد کاهش و به عدد 309640 رسید.
تسنیم


کد مطلب: 21977

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21977/معامله-۱۶۲-میلیون-سهم-بورس-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir