میزبانی بدمینتون بین‌المللی جام فجر به شیراز رسید

13 مهر 1398 ساعت 12:23

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: بر اساس توافق انجام‌شده با فدراسیون بدمینتون میزبانی مسابقات بین‌المللی فجر به شیراز واگذار شد.


به گزارش حافظ خبر، حیدر علی کامیاب صبح امروز که در حاشیه نشست مشترک با فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون سخن می‌گفت، بابیان اینکه ناظران و برگزارکنندگان این مسابقات زیرساخت‌های شیراز را برای برگزاری این دوره از مسابقات تائید کرده‌اند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود ورزشکاران 20 تا 30 کشور جهان در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی بدمینتون گفت: مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر یکی از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برای ورزشکاران این رشته است که در تقویم فدراسیون جهانی بدمینتون «BWF» بنام مسابقات فجر ایران ثبت‌شده است.
دبیر شورای عالی ورزش استان، میزبانی مسابقات بین‌المللی در رشته‌های مختلف را یکی از سیاست‌های کلان ورزشی استان دانست و افزود: تأکید استاندار فارس به‌عنوان رئیس شورای عالی ورزش استان بر توسعه این‌گونه میزبانی هاست.
کامیاب ادامه داد: در همین راستا در شش ماه دوم سال شیراز میزبان مسابقات بین‌المللی کشتی جام فجر و مسابقات جهانی کونگ فو خواهد بود.

 
وی امتیاز میزبانی مسابقات معتبر بین‌المللی را در کنار توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورزش و مزایای آن برای رشته برگزارشده، معرفی بیش‌ازپیش شیراز به‌عنوان یکی از مراکز هدف گردشگری در ایران دانست و افزود: توسعه توریسم ورزشی به معنای خاص و عام از ابتدای دولت تدبیر و امید در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس میز بانی مسابقات جام جهانی کشتی، مسابقات جهانی رزم سواره، مسابقات دو ماراتن، نشست روسای فدراسیون‌های عضو فدراسیون جهانی اسکی و... را در سالهای گذشته بر مبنای همین سیاست دانست و افزود: میزبانی رویدادهای ورزشی برای هر جامعه باشکوه و غرورآفرین است.
کامیاب توسعه توریسم ورزشی را یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی در شهر شیراز و استان فارس دانست و با اشاره به جهش در تأمین زیرساخت‌های ورزشی این استان در دولت تدبیر و امید گفت: اثرات مثبت برگزاری رویدادهای ورزشی درزمینهٔ های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و افزایش شهرت و اعتبار تنها منحصر به شهر محل برگزاری نمی‌شود، بلکه قبل و در حین بازی‌ها، برنامه‌های متعددی درباره کشورهای شرکت‌کننده در آن رویداد از رسانه‌های مختلف پخش و ضمن معرفی موقعیت آن کشور در آن ورزش یا ورزش‌ها در سطح جهانی یا قاره‌ای، آداب‌ورسوم و سایر توانایی‌های آن‌ها به دیگران معرفی خواهد شد.
وی این اتفاق را زمینه تبادلات فرهنگی دانست و گفت: ورزش زبانی است که ورزشکاران از ملت‌های مختلف به‌واسطه آن و به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.
فارس


کد مطلب: 21764

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21764/میزبانی-بدمینتون-بین-المللی-جام-فجر-شیراز-رسید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir